"Applicatie gebruikt je locatie" melding bovenaan iPhone?
Sinds ik de beta van Ios 11 heb, en gebruik, krijg ik constant een melding met blauwe balk bovenaan , bv: Swarm/Moves/Facebook gebruikt je locatie
Enig idee waar ik dit kan uitzetten? Ik dacht dat ik dit in iOS 10 wel kon aan/uitzetten maar nu vindt ik deze instelling niet meer terug.
Alvast bedankt voor de hulp!
Enig idee waar ik dit kan uitzetten? Ik dacht dat ik dit in iOS 10 wel kon aan/uitzetten maar nu vindt ik deze instelling niet meer terug.
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
De balk heeft dezelfde functie als je bv een route zou starten in de kaarten-app.
Soortgelijke balken zijn er bij de Dictafoon app, Shazam, En in iOS 11 bij de schermopname.
@Quinten van bv kaarten enzo zou ik dat wel begrijpen, maar dat facebook, moves of andere apps ook deze meldingen constant moeten tonen wordt denk ik wel storend.. maar waarschijnlijk wordt dit wel nog aangepast bij een volgende beta.
Instellingen - Privacy - Locatievoorzieningen
Ga naar de app waarvan je de melding niet meer wilt zien, zet de toestemming op 'Altijd' of 'nooit'. In beide gevallen is de blauwe balk met de knipperende melding weg.
Let erop dat een app die altijd toestemming heeft om je locatie te weten daar ook misbruik van kan maken en het is niet bevorderlijk voor het energieverbruik van je telefoon