"Applicatie gebruikt je locatie" melding bovenaan iPhone?

June 2017 aangepast in iOS 11
Sinds ik de beta van Ios 11 heb, en gebruik, krijg ik constant een melding met blauwe balk bovenaan , bv: Swarm/Moves/Facebook gebruikt je locatie


Enig idee waar ik dit kan uitzetten? Ik dacht dat ik dit in iOS 10 wel kon aan/uitzetten maar nu vindt ik deze instelling niet meer terug.

Alvast bedankt voor de hulp!

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    June 2017 aangepast
    Je kunt wel statusbalksymbool uitschakelen via Instellingen ▸ Privacy ▸ Locatievoorzieningen ▸ Systeem ▸ helemaal onderaan, maar geen idee of dat gaat helpen. Ik zelf krijg de melding niet bij bijvoorbeeld kaarten of safari, misschien moeten de apps van derden dit nog aanpassen ofzo.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat is een functie die er al in zit sinds iOS 11. De app gebruikt nu continu je locatie. Om dit uit te schakelen moet je in de App zelf zijn.

    De balk heeft dezelfde functie als je bv een route zou starten in de kaarten-app.

    Soortgelijke balken zijn er bij de Dictafoon app, Shazam, En in iOS 11 bij de schermopname.
  • @Wesley statusbalksymbool staat uit, maar toch staat het symbool nog steeds naast bluetoothicoontje .. Misschien moet er nog een aanpassing komen

    @Quinten van bv kaarten enzo zou ik dat wel begrijpen, maar dat facebook, moves of andere apps ook deze meldingen constant moeten tonen wordt denk ik wel storend.. maar waarschijnlijk wordt dit wel nog aangepast bij een volgende beta.

    Alvast bedankt voor de hulp!
  • August 2018 aangepast
    beetje laat antwoord, maar voor een nieuwe bezoeker die via Google ook hier terechtkomt: als je het niet erg vindt dat (in jouw geval Swarm, in mijn geval Flitsmeister) altijd gebruik maakt van je locatie, dan kun je dat instellen in
    Instellingen - Privacy - Locatievoorzieningen
    Ga naar de app waarvan je de melding niet meer wilt zien, zet de toestemming op 'Altijd' of 'nooit'. In beide gevallen is de blauwe balk met de knipperende melding weg.
    Let erop dat een app die altijd toestemming heeft om je locatie te weten daar ook misbruik van kan maken en het is niet bevorderlijk voor het energieverbruik van je telefoon
Log In of Registreer om te reageren.