iCloud opslag gekocht en telefoon toch vol...
Ik heb een tijdje terug opslag gekocht bij iCloud op mijn iPhone. Mijn telefoon blijft echter aangeven dat hij vol is... Als ik kijk bij storage zie ik dat de opslag van de telefoon inderdaad vol is maar ik heb bij iCloud nog 34 GB open... Hoe kan het dat mijn telefoon toch blijft zeggen dat hij vol is? Mis ik ergens iets qua instelling ofzo?
Hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt!
Hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt!
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
iCloud is in eerste instantie een synchronisatie mechanisme. iCloud Drive biedt wel opslag maar om de bestanden in iCloud Drive te gebruiken worden die toch weer naar het interne geheugen van de iPhone verplaatst.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201104
http://www.apple.com/icloud/
Verwijder Facebook, Twitter, instagram, Pinterest, Snapchat van de telefoon en installeer deze opnieuw. Deze programma's bevatten vaak veel te veel onnodige caches.
Om te zien hoeveel ruimte je apps in beslag nemen kan je best eens kijken naar Instellingen ▸ Algemeen ▸ Beheer opslagruimte ▸ (opslag) Beher opslag
Om ruimte vrij te maken bij foto's. Kan je het volgende doen. De foto's die je wilt bewaren in iCloud. Plaats je in Albums, om zeker er van te zijn dat ze in iCloud staan deel je ze. Verwijder vervolgens het iCloud account van je toestel en verwijder nu overbodige foto's. Voeg vervolgens iCloud terug toe aan je gsm en nu staan enkel nog met 100% zekerheid je foto's in iCloud. Als je ze wilt bekijken, zullen ze terug worden gedownload naar je iPhone.
Daarna verwijder ik ze fysiek uit de Camera app van de iPhone, resultaat...21,99GB beschikbaar van de 27,83, enkel de echte lieverds laat ik staan in de app en die komen mee met het terugplaatsen van een backup op een eventuele nieuwe iPhone.
Al die andere staan in de albums op de iMac.
Indien je deze permanent ook op de iPhone te wilt bekijken kan je dan (opslag bijkopen en) je Foto's bibliotheek in de iCloud aanvinken.
Ik betaal al bijna een jaar voor ICloud via een ITunes tegoed kaart. Mijn telefoongeheugen zat zo vol en kon de update naar 9 en later 10 niet doen. Dus ICloud geïnstalleerd en ja hoor, het werkte.
Wat later kreeg de waarschuwing dat mijn ICloud bijna vol zat, dus maar betalen. Alleen ondanks dat ik nu dus al een jaar voor 50 Gb extra opslag betaal, heb ik nog precies 45.47 Gb in de betaalde ICloud over. De opslag die ik al had, die 5 gratis GB dus, is wel netjes van die 50GB afgehaald. Je krijgt het er dus niet echt bij.
Ik zou op zijn minst verwachten dat nieuwe foto's en documenten ed. gewoon naar de ICloud gaan en ik dus zie dat die extra 50GB waarvoor ik betaal ook gebruikt wordt!!!
Doe ik nu al maanden alles verkeerd? Om nu weer mijn foon te updaten moet ik er dingen afhalen wat ik eigenlijk niet wil. Alles staat wel op mijn laptop, maar sommige dingen, foto's, filmpjes en documenten wil je gewoon bij de hand hebben.
Ook gepoogd andere apps te deleten en daarna weer te installeren, maar daarmee raak ik ook de foto's kwijt die via bv WhatsApp binnen kwamen... en dat wil ik ook weer niet.
Wie heeft er een advies hoe ik dit kan oplossen, OF (wellicht handiger) waar ik goede instructies vind hoe een goede foto structuur op te zetten in Apple omgeving? Sorry voor het lange verhaal
PS: iCloud Drive is er gemaakt voor online opslag en het delen tussen toestellen van telkens de laatste versie. Het is niet zo net als een harde schijf, ontkoppeld, is weg.
Je moet het account ontkoppelen van je toestel, waarvan je zeker bent dat die foto's online terug te vinden zijn en dan vervolgens manueel van je toestel verwijderen. Later voeg je het account terug toe en zonder de foto's te openen zijn ze gelinkt op je toestel, open je ze toch dan worden ze gedownload naar het toestel.