Bluetooth niet geïnstalleerd?
Ik heb een iPhone 5s met iOS 10.2. En ik heb een MacbookPro midden 2012 met OSX 10.11.6 El Capitan. Ik probeer met AirDrop verbinding te maken tussen de twee, maar dat lukt niet. Op de iPhone heb ik AirDrop ingeschakeld, met iedereen als keuze. Bluetooth staat aan, dat werd automatisch aangezet. Op de Mac open ik het scherm AirDrop, via het menu Ga in de finder. Maar de 2 toestellen vinden elkaar niet. Op de Mac kan ik bluetooth niet inschakelen. Indien dat nodig is om de verbinding te maken, dan is daar iets mis. Ik krijg op meerdere plaatsen de boodschap dat er geen bluetooth te vinden is op mijn toestel:
Kan het dat bluetooth niet geïnstalleerd is op mijn Mac? Of kan die stuk gegaan zijn?
Is er iets wat ik kan doen om dit in orde te brengen?
Dank voor de hulp.
Kan het dat bluetooth niet geïnstalleerd is op mijn Mac? Of kan die stuk gegaan zijn?
Is er iets wat ik kan doen om dit in orde te brengen?
Dank voor de hulp.
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Er zijn twee mogelijkheden:
1) De Bluetooth module is defect;
2) De Bluetooth kernel extensies (kext) zijn vernaggeld door het een of andere "handige tooltje". Een paar jaar geleden zwierven er op het Internet progjes rond om de Bluetooth kext aan te passen;
Oorzaak 1) kan alleen opgelost worden met een hardware herstelling.
Oorzaak 2) kan opgelost worden met een herinstallatie van OS X 10.11.6. Of de installatie van macOS 10.12.2.
Kijk eens in Mactintosh HD/System/Library/Extensions/ of de Bluetooth kext aanwezig zijn.
Ik heb in het voorjaar deze OSX er op gezet met een clean install.
Ik kan niet zeggen of het sinds dan is dat bluetooth niet werkt, ik heb er niet op gelet. Vroeger gebruikte ik een magicmouse en die werkte met bluetooth. Maar die gebruik ik al geruime tijd niet meer. Nu ik die iPhone heb ben ik het probleem tegengekomen.
Dan ga ik wellicht die module moeten laten vervangen? Heb je een idee of dit een kostelijke zaak is? (los van de werktijd)
https://eustore.ifixit.com/en/Parts/MacBook-Parts/Macbook-Pro/13/Unibody/Late-2011/MacBook-Pro-Unibody-Early-2011-through-Mid-2012-Airport-Bluetooth-Board-Bluetooth-2-1.html
https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+13-Inch+Unibody+Mid+2012+AirPort-Bluetooth+Board+Replacement/10363
Installeer OS X toch maar eens opnieuw met de full installer uit de Mac App Store. Als het dan nog niet werkt zal het wel een hardware probleem zijn.
ik ga het verder uittesten en eventueel het onderdeel vervangen.
Hoe kom ik dan aan het bericht dat er geen bluetooth hardware gevonden wordt, en geen informatie beschikbaar is??
ik heb de OSX ElCapitan opnieuw geïnstalleerd maar er is niets veranderd.
De 2 bestanden die je opnoemde staan er op,
zoals je ziet met een andere datum, ik denk dus dat het vernieuwde zijn.
Maar bluetooth is nog steeds niet actief en in de systeeminfo staat dat er geen informatie is bij bluetooth.
Ik ga een nieuwe bluetooth-kaart bestellen, maar de verkoper liet horen dat de airport flex kabel ook oorzaak zou kunnen zijn. Raad u aan om die ook meteen te bestellen? Of is de kans klein dat het probleem daar zit?
Zoals gezegd heb ik nog steeds wifi-verbinding maar geen bluetooth-verbinding.
Alvast dank.
dank voor de respons.
ik heb een nieuwe bluetooth-kaart geplaatst, maar er is niets veranderd.
Ik heb deze instructie ook nog gevolgd:
http://osxdaily.com/2014/02/17/fix-bluetooth-not-available-error-mac/
Bestanden verwijderd, SMC reset gedaan, maar er verandert niets. Bluetooth is niet bechikbaar en in de systeeminfortmatie is nog steeds geen informatie.
Wie weet er nog iets?
Bedankt alvast.
Ik heb een nieuwe bluetooth-kaart geplaatst, maar er is niets veranderd.
Ik heb deze instructie ook nog gevolgd:
http://osxdaily.com/2014/02/17/fix-bluetooth-not-available-error-mac/
Bestanden verwijderd, SMC reset gedaan, maar er verandert niets.
Er komt nog steeds de boodschap dat er geen bluetooth-hardware werd gevonden. In de systeeminformatie staat nog steeds: geen informatie.
Wat kan ik nu nog doen?
Bedankt alvast.