Bepaalde toetsen doen het niet - zowel op MacBook Pro als draadloos toetsenbord
Zowel op mijn macbookPro-toetsenbord als op draadloos toetsenbord doen dezelfde toetsen het niet, ???? de letters uio jkl m .
Inmiddels is Sierra opnieuw geïnstalleerd (zonder gegevens te verliezen) en dat heeft niet geholpen------
Wie heeft een idee?
Dank!
Groet Roel
Inmiddels is Sierra opnieuw geïnstalleerd (zonder gegevens te verliezen) en dat heeft niet geholpen------
Wie heeft een idee?
Dank!
Groet Roel
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Wanneer ik inlog komt de letter k in mijn wachtwoord voor Dan werkt de k blijkbaar wel??? Dat is ook gebeurt bij een pop-up scherm om mijn wachtwoord weer in te vullen na de reset,
RARA
Dezelfde letters doen het op beide toetsenborden nog steeds niet. (ww verandert met letters die het wel doen. )
Dus na installatie bij de eerste inlog ging het wel en gelijk ww verandert
Vink ook aan: Toon invoermenu in menubalk. Kies nu in je menubalk voor de toetsenbordweergave. Hier zie je een digitale versie, als je nu een toets indrukt word ook weergegeven.
Heb je trouwens je toetsenbord al eens gekuist met kneedgom? Het kan daar ook aan liggen, toevallig onlangs software geïnstalleerd die een oorzaak kan zijn?
Heb NL toetsenbord verwijder en er weer ingezet. Kan helaas alleen via digitale bord nog steeds alleen maar ontbrekende letters invoeren.....
Zowel toetsenbord op mac als keyboard doen dezelfde toetsen het niet, dus of dat aan het schoonmaken ligt?
Software? Weet ik niet. Wellicht clean-install?
Je kan de MacBook ook eens opstarten in Single User mode door cmd+s te drukken tijdens het opstarten. In Single User mode kan je in de command lijn de toetsen testen. Als dat allemaal werkt moet je de oorzaak van het probleem gaan zoeken in progjes van derden.
Hoe doe ik dit: " Kijk eens na welke "handige tooltjes" je allemaal gebruikt."
Doen het allemaal!
progjes van derden??? Deze CleanMyMac 3?
Ik ben geen fan van CleanMyMac , Welke dan? Of niet nodig?
Hoe zie ik wat er allemaal draait op de achtergrond?
De processen op de achtergrond kan je bekijken met de Activity Monitor (die staat in Hulpprogramma's).
En waar moet ik dan op letten?
Heb OS helemaal opnieuw geïnstalleerd. Probleem opgelost.
CleanMyMac niet meer gebruiken, sinds het bericht dat macOS dit zelf doet, thanks.
Heb nu wel ineens 60 gig aan ruimte erbij, haha. Zou nog mooier zijn indien je compleet via iCloud zou kunnen werken en niet op je mac ? Is dat mogelijk? Nu zie ik veel download symbooltjes
gr Roel
iCloud is hoofdzakelijk een synchronisatie mechanisme met cloud opslag (iCloud Drive). Meer niet.
Kom er nu achter dat al mijn berichten verdwenen zijn. Mijn accounts staan er goed in. Op iPhone en iPad zijn de berichten wel te lezen????
Het helpt vaak om de accounts uit de instellingen (Systeemvoorkeuren ▸ Internet accounts) te verwijderen en deze opnieuw toe te voegen.
1. ga naar Systeemvoorkeuren en kies voor Toetsenbord
2. vink Toon toetsenbord- en Emojiweergave in menubalk aan
3. klik op icoon toetsenbord- en Emojiweergave boven in balk op bureaublad
4. kies voor Toon toetsenbord weergave
5. druk in het schermpje op de Option toets tegelijkertijd met een niet werkende toets
6. laat de Option toets los
7. probleem (iedergeval tijdelijk) opgelost. Als het probleem weer opduikt, weer hetzelfde ritueel
Blijkbaar toch een of ander softwarematig probleem in OSX. (ik gebruik Sierra).
Is wns een instelling of software. Iemand een idee hoe op te lossen? Gebruik High Sierra 10.13.4
Via Systeemvoorkeuren -> Toegankelijkheid -> Muis en Trackpad
activeer muistoetsen uitvinken