Foto's exporteren naar externe hard disk
Hoe kan ik foto's (via programma 'foto's' exporteren naar een externe hard disc?
Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Maak nu een gratis account of log in. Klik hier voor meer informatie over appletips genius.
Reacties
Ja volgens mij wel een geldige opslaglocatie.
Wanneer ik de opdracht : 'exporteer 1 foto' geef, en de procedure doorloop dan krijg ik de melding:" Bestand kan niet naar doellocatie worden geschreven (1.001)";
Wanneer ik de opdracht: 'ongewijzigd origineel exporteren voor 1 foto' dan krijg ik de melding: "Je kunt het bestand .......niet bewaren, omdat het volume van 'Macintosh HD' alleen kan worden gelezen".
Het lukt ook niet, de foto te slepen naar de externe HD.
En wat is "een geldige opslag"??
Ik kan wel documenten van de ext. HD openen, maar vraag me inmiddels ook af of ik andere documenten kan opslaan op de ext. HD?
Wacht met spanning op de reactie; ik kan nergens een antwoord vinden op de vraag hoe kan ik foto's van de Imac op de ext. HD plaatsen/exporteren. En ben als de dood onvervangbare foto's kwijt te raken.
En hopelijk heb je die externe HD niet "Macintosh HD" genoemd.
Wanneer ik de chiligreen moet formateren, dan moet ik ca 280 GB ergens onderbrengen. En hoe formateer ik deze dan in exFAT???
Neen, ik heb die ext. HD geen naam gegeven anders dan de fabrieksnaam.
Betekent het ook dat deze ext. HD niet gebruikt kan worden door mijn Imac?
En kan ik evt. data van die chiligreen via de Imac overbrengen naar een mac-vriendelijke ext. HD??
Overigens dank voor de snelle reactie.
https://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/
macOS Sierra kan het NTFS bestandsformaat wel lezen.
Of kan ik beter een of meerdere nieuwe ext. HD's kopen?
En welke versie kan ik dan het beste nemen? De pack of NTFS for mac?
Zoals gemeld heb ik ca 280 Gb aan foto's en documenten staan die ik op de mac moet/wil bewerken. Hoe kan of moet ik die data dan veilig overbrengen, zo dat ik die daarna op mijn mac kan bewerken?
Dus, als je data van een NTFS medium wil kopiëren naar een ander medium dan zal dat medium het bestandsformaat HFS+ of exFAT moeten hebben.
Ik heb een macOS 10.12.1 El Capitan.
Welke license heb ik dan nodig om gebruik te kunnen maken van mijn ext HD met NTFS formaat?
1. Crossplatform Driverpack met NTFS for mac14, HFS+ for windows 11, ExtFS for mac 10, ExtFS for windows 14 en NTFS-HFS converter á $49,95
óf
2. Singleseat license NTFS for Mac 14 á $ 19,95??
Laatste VRAAG: heb ik nog een (extra) virusbeschermer nodig?
Een virusscanner heb je niet nodig. Die vertraagt de boel alleen maar. De beste virusscanner op een Mac is gezond boerenverstand (zoals begrijpen dat "gratis" niet bestaat).
Wat mij betreft einde discussie.
Groeten,
Gerrit Ekkel.