Geen verbinding met iTunes of iPhoto
Sinds ik op mijn iPhone iOS 10 heb geïnstalleerd kan ik geen verbinding meer maken met iTunes of iPhoto op mijn Mac. ITunes geeft dan aan dat er een ongeldige reactie van het apparaat is ontvangen. Ook als ik op iPhone aangeef dat ik de computer vertrouw lukt het niet. Heeft iemand dit probleem kunnen oplossen?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Ik heb opnieuw gemachtigd in iTunes maar dat leverde niets op. Omdat het probleem zich voordoet sinds ik vernieuwde naar iOS 10 vermoed ik daar het probleem. Zou een upgrade naar Sierra en iTunes 12.5 helpen? Zal de Mac wel weer trager gaan worden vrees ik.....
computer machtingen in iTunes heb ik ook gedaan. geen verschil. Wat mij wel opvalt, is dat wanneer ik iTunes open op de computer mijn oude apparaat in de lijst staat en niet de nieuwe. Op dat oude apparaat staat inmiddels een andere Apple/iCloud id. Mmm.
Ik heb nu mijn foto's via iCloud op mijn computer gezet, maar ik zou toch graag weer fotolader gebruiken....Iemand een idee?
Mijn IPhone wordt niet meer herkend door Itunes, Iphoto en fotolader. Als ik mijn Iphone koppel aan mijn MacBook dan wordt de Iphone wel opgeladen. Een verbinding maken lukt niet meer. Ik krijg de melding bij Itunes:
'iTunes kan geen verbinding maken met de iPhone', omdat er een ongeldige reactie van het apparaat is ontvangen'
Bij fotolader is de melding: 'ontgrendel Iphone'
Bij Iphoto is de melding: dat het apparaat is beveiligd met een toegangscode.'
Ik heb alle updates gedraaid.
Ik heb dit probleem sinds ik gebruik maak van TouchID en ik heb dan ook het vermoeden dat hier het probleem zit in communicatie met deze programma's. Ik krijg wel de vraag op de Iphone of ik de computer kan vertrouwen. Dan kies ik 'ja vertrouw'. Al lijkt dit geen effect te hebben.
Ik heb TouchID toestemming gegeven voor Itunes.
Wie herkent dit probleem en kan mij verder helpen? Ik hoor het graag!
Alvast bedankt.
groeten,
Diana
Ik heb iTunes 12.2 en ook nog OS X 10.7. Mijn Macbook is van 2012.
Adviseer je om over te stappen op Sierra? Wordt iTunes dan automatisch ook geüpdate?
Ik lees graag je advies.
In de Apple store/Support herkennen ze het probleem niet. Daar is wel verbinding.
gr. Diana
Als je update naar Sierra wordt iTunes ook automatisch geupdate, tenminste bij mij wel. Bij mij werkte de koppeling met iTunes direct weer. Ik had alleen direct een nieuw probleem: een trage pc, daar moet je wel rekening mee houden. De uitbreiding van mijn werkgeheugen heeft dat opgelost. Omdat jouw macbook nieuwer is dan mijn pc is dat probleem bij jou misschien kleiner.
groet
Peter
Er wordt geadviseerd naar Sierra te upgraden, maar hoe doe ik dat???
Bedankt voor je antwoord! Ik ga de update van Sierra doen.
Hoe kan ik het werkgeheugen uitbreiden? Hoeveel kost dat ongeveer?
gr
Diana
Vervolgens kun je bijvoorbeeld hier kijken of je Mac book er tussen staat en hoe je het geheugen uitbreidt: https://support.apple.com/nl-nl/HT201165
Als dat te ingewikkeld wordt voor je zou ik hulp vragen bij een Apple winkel.
Ik heb 66 euro betaald voor 8 gb extra geheugen.
succes!
groet
Peter
Groeten, Diana
gr Diana
Mijn Macbook is wel iets trager geworden maar niet extreem. Dus voor mij nog geen extra geheugen.
Bedankt voor de tips allemaal!