Geen verbinding met iTunes of iPhoto

October 2016 aangepast in iOS 10 of eerder
Sinds ik op mijn iPhone iOS 10 heb geïnstalleerd kan ik geen verbinding meer maken met iTunes of iPhoto op mijn Mac. ITunes geeft dan aan dat er een ongeldige reactie van het apparaat is ontvangen. Ook als ik op iPhone aangeef dat ik de computer vertrouw lukt het niet. Heeft iemand dit probleem kunnen oplossen?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Heb je de nieuwste versie van iTunes en iOS al geïnstalleerd? Je kun je iDevice ook opnieuw machtigen. Dit doe je via iTunes, klik in de menubalk op Store en vervolgens op 'Machtig deze computer'. Als dit wel het geval is dien je dit even opnieuw te doenz Apple biedt geen ondersteuning voor iPhoto, dus het kan zijn dat deze op den duur niet meer werkt.
  • Dank voor je reactie. Ik heb iTunes 12.2 en iOS 10.1 lopen. iTunes is niet verder vernieuwd omdat ik ook nog OS X 10.7 heb. Mijn Mac is van 2011.
    Ik heb opnieuw gemachtigd in iTunes maar dat leverde niets op. Omdat het probleem zich voordoet sinds ik vernieuwde naar iOS 10 vermoed ik daar het probleem. Zou een upgrade naar Sierra en iTunes 12.5 helpen? Zal de Mac wel weer trager gaan worden vrees ik.....
  • Hier bijna hetzelfde probleem. Ik gebruikte tot voor kort fotolader om foto's van mijn iPhone af te halen. werkt namelijk sneller dan downloaden vanuit iCloud. Nu zegt fotolader "ontgrendel ". Maar er gebeurt niets als ik dat doe.
    computer machtingen in iTunes heb ik ook gedaan. geen verschil. Wat mij wel opvalt, is dat wanneer ik iTunes open op de computer mijn oude apparaat in de lijst staat en niet de nieuwe. Op dat oude apparaat staat inmiddels een andere Apple/iCloud id. Mmm.
    Ik heb nu mijn foto's via iCloud op mijn computer gezet, maar ik zou toch graag weer fotolader gebruiken....Iemand een idee?
  • Wat nog vervelender is, is dat wanneer ik de foto's vanaf iCloud op mijn computer zet, alle originele datum en tijd informatie verdwijnt...Is daar nog een oplossing voor?
  • November 2016 aangepast
    Goedemorgen,

    Mijn IPhone wordt niet meer herkend door Itunes, Iphoto en fotolader. Als ik mijn Iphone koppel aan mijn MacBook dan wordt de Iphone wel opgeladen. Een verbinding maken lukt niet meer. Ik krijg de melding bij Itunes:
    'iTunes kan geen verbinding maken met de iPhone', omdat er een ongeldige reactie van het apparaat is ontvangen'

    Bij fotolader is de melding: 'ontgrendel Iphone'
    Bij Iphoto is de melding: dat het apparaat is beveiligd met een toegangscode.'

    Ik heb alle updates gedraaid.

    Ik heb dit probleem sinds ik gebruik maak van TouchID en ik heb dan ook het vermoeden dat hier het probleem zit in communicatie met deze programma's. Ik krijg wel de vraag op de Iphone of ik de computer kan vertrouwen. Dan kies ik 'ja vertrouw'. Al lijkt dit geen effect te hebben.
    Ik heb TouchID toestemming gegeven voor Itunes.

    Wie herkent dit probleem en kan mij verder helpen? Ik hoor het graag!
    Alvast bedankt.

    groeten,
    Diana
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Door de upgrade naar OS Sierra en nieuwe iTunes kan ik inderdaad mijn iPhone met iOS 10 weer koppelen met iTunes. Dus dat is opgelost. Hierdoor werd mijn Mac uit 2011 wel super traag. Ik heb net het werkgeheugen (van 4 naar 12 Gb) uitgebreid. Dat biedt een hoop verbetering. Overweeg ook nog een clean install.
  • Hoi Peter, ik ondervind dezelfde problemen als jij.

    Ik heb iTunes 12.2 en ook nog OS X 10.7. Mijn Macbook is van 2012.
    Adviseer je om over te stappen op Sierra? Wordt iTunes dan automatisch ook geüpdate?
    Ik lees graag je advies.

    In de Apple store/Support herkennen ze het probleem niet. Daar is wel verbinding.

    gr. Diana
  • Dag Diana,

    Als je update naar Sierra wordt iTunes ook automatisch geupdate, tenminste bij mij wel. Bij mij werkte de koppeling met iTunes direct weer. Ik had alleen direct een nieuw probleem: een trage pc, daar moet je wel rekening mee houden. De uitbreiding van mijn werkgeheugen heeft dat opgelost. Omdat jouw macbook nieuwer is dan mijn pc is dat probleem bij jou misschien kleiner.

    groet
    Peter
  • IK heb hetzelfde probleem als DBO80, Bij mij is het na de laatste 2 opdates onstaan.
    Er wordt geadviseerd naar Sierra te upgraden, maar hoe doe ik dat???
  • Je kunt Sierra downloaden vanuit de Appstore

  • Hallo Peter,

    Bedankt voor je antwoord! Ik ga de update van Sierra doen.
    Hoe kan ik het werkgeheugen uitbreiden? Hoeveel kost dat ongeveer?

    gr
    Diana
  • Je moet eerst even kijken hoeveel werkgeheugen je hebt en hoeveel er maximaal bij kan. Je vindt die info bij het apple menu op je macbook.
    Vervolgens kun je bijvoorbeeld hier kijken of je Mac book er tussen staat en hoe je het geheugen uitbreidt: https://support.apple.com/nl-nl/HT201165

    Als dat te ingewikkeld wordt voor je zou ik hulp vragen bij een Apple winkel.
    Ik heb 66 euro betaald voor 8 gb extra geheugen.

    succes!

    groet
    Peter
  • Bedankt Peter ik ga het proberen!
    Groeten, Diana
  • Hallo Peter, vandaag heb ik de update naar Sierra gedaan. Na de update zijn mijn agenda's en contacten weg. Ook herkent iCloud het wachtwoord niet meer (wel via internet). Heb je tips voor mij hoe ik dit kan herstellen?

    gr Diana
  • De processor blijft maar geluid maken en mijn macbook wordt snel warm. Ander punt wat mij opvalt is dat Sierra maar blijft updaten. Herken je dit?
  • Inmiddels is alles opgelost door het verwijderen van iCloud en weer opnieuw installeren. Ook de processor is inmiddels stiller.
    Mijn Macbook is wel iets trager geworden maar niet extreem. Dus voor mij nog geen extra geheugen.

    Bedankt voor de tips allemaal!
Log In of Registreer om te reageren.