Op de opstartschijf is geen ruimte meer beschikbaar voor programmageheugen
Ondanks dat ik 340 GB vrij heb van de 500 GB krijg ik steeds de foutmelding dat er op de opstartschijf geen plaats meer is. Ik vind de oorzaak niet. De computer gaat enorm traag en loopt continue vast. Ik heb nog Lion 10 want El Capitan kan niet geïnstalleerd worden wegens te weinig plaats. We hebben extra geheugenkaarten (in totaal) 8 GB.
Smart utility geeft geen problemen aan.
Het staat er misschien los van maar bv. van 1 gebruiker overschakelen naar 2 gebruikers was ook geen optie. Computer werd onmiddellijk traag.
We hadden OPEN DNS geïnstalleerd en dat gaf ook problemen (traag). Hetzelfde met een antivirus.
Doet dit bij iemand een belletje rinkelen?
Smart utility geeft geen problemen aan.
Het staat er misschien los van maar bv. van 1 gebruiker overschakelen naar 2 gebruikers was ook geen optie. Computer werd onmiddellijk traag.
We hadden OPEN DNS geïnstalleerd en dat gaf ook problemen (traag). Hetzelfde met een antivirus.
Doet dit bij iemand een belletje rinkelen?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Kijk eens bij -> Over deze Mac -> Opslag
Wat zie je dan? Hoe oud is de computer? Misschien een harddisk probleem, moeilijk te zeggen. Maar dat ie continue vastloopt is niet normaal.
Kan ik nog iets nakijken? Bedankt vr de reactie!
Ik kan inderdaad nog 8gb ram bijplaatsen. Als het probleem daar zit dan is dat een goede oplossing.
Wat me opvalt is dat als ik mijn mac opstart, hij "Iets of wat" sneller reageert, maar hoe langer hij opstaat, hoe trager hij wordt.
Laat in ieder geval eens EtreCheck lopen:
https://etrecheck.com
Daarnaast kan ik je nog melden dat de vervanging van mijn HDD door een SDD (MacBook uit 2010) een enorme snelheidsverbetering tot resultaat heeft. Natuurlijk zal de onvermijdelijke 'clean install' ook parten spelen.
Ik herken je geschetste problemen en het is daarom wellicht de investering waard. Overigens, ik gebruik ook CMM!!
Er komt ook op: "13 processes killed due to insufficient RAM"
Wat betekent dit?