DVD met VIDEO_RM en VIDEO_TS files afspelen
Ik krijg een simpele DVD niet afgespeeld op de Mac, terwijl mijn zoontje's Dell lappetop hem meteen laat zien.......
Afgang, of doe ik toch iets fout.....( kan bijna niet, want iMovie opent meteen). Hoe kan het dat anno 2013 een Mac daar moeite mee heeft...........pfffff
Afgang, of doe ik toch iets fout.....( kan bijna niet, want iMovie opent meteen). Hoe kan het dat anno 2013 een Mac daar moeite mee heeft...........pfffff
Reacties
Vraag ik maar ff verder: hoe stel ik in dat dit standaard geopend wordt ipv. iMovie ?
Open Launchpad en type eens "DVD" op het toetsenbord. ;-)
http://www.videolan.org/
Je kan de DVD ook rippen met een gratis programma zoals HandBrake. HandBrake is wel niet de snelste maar het doet zijn werk goed.
Kwam ik een volgend probleem tegen ; video staat in bibliotheek, gebruikers, gedeeld; Maar hoe vind je die nou het makkelijkst ? Via spotlight lukt niet, evenmin via Finder......zucht. Ik zelf krijg 'm wel gevonden, maar mijn vrouwtje dacht dat we een makkelijke Mac hebben, helaaaass.....zoeken op naam levert niks op; je moet echt in de bibliotheek gaan spitten.......!! Waaarom nou toch zo ingewikkeld.....?????