DVD met VIDEO_RM en VIDEO_TS files afspelen

November 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik krijg een simpele DVD niet afgespeeld op de Mac, terwijl mijn zoontje's Dell lappetop hem meteen laat zien.......
Afgang, of doe ik toch iets fout.....( kan bijna niet, want iMovie opent meteen). Hoe kan het dat anno 2013 een Mac daar moeite mee heeft...........pfffff

Reacties

  • met iMovie speel je geen DVD af, wel met DVD-speler wat standaard op je Mac staat.
  • Haha, lach me te barsten; moet ik via AppleTips ontdekken dat niet het standaard geopende iMovie, maar een verscholen DVD-speler ( niet op launchpad ) het te gebruiken programma is om (deze )DVD's te bekijken......bedankt floopie !
    Vraag ik maar ff verder: hoe stel ik in dat dit standaard geopend wordt ipv. iMovie ?
  • timoshatimosha    Moderator
    @Harry

    Open Launchpad en type eens "DVD" op het toetsenbord. ;-)
  • dank U Timosha. Nou lukt het afspelen dus, maar ik wil de film ook op m'n Mac zetten; kan dit met iDVD, iMovie, of.....?? ( tot nu toe mij niet gelukt......)
  • Voor alle duidelijkheid; het is een dvd met familiefilmpjes; Finder geeft aan: Sony_dvd_recorder_volume . Onderverdeeld in Video_rm en Video_ts en die krijg ik wel op de Mac gezet, maar daarna niet afgespeeld, wel vanaf de dvd zelf
  • timoshatimosha    Moderator
    Als je die DVD naar de Mac gekopieerd hebt dan probeer eens of je die niet kan afspelen met VLC Player:

    http://www.videolan.org/

    Je kan de DVD ook rippen met een gratis programma zoals HandBrake. HandBrake is wel niet de snelste maar het doet zijn werk goed.
  • Yep , gelukt; rippen met Handbrake en afspelen met DVD speler.
    Kwam ik een volgend probleem tegen ; video staat in bibliotheek, gebruikers, gedeeld; Maar hoe vind je die nou het makkelijkst ? Via spotlight lukt niet, evenmin via Finder......zucht. Ik zelf krijg 'm wel gevonden, maar mijn vrouwtje dacht dat we een makkelijke Mac hebben, helaaaass.....zoeken op naam levert niks op; je moet echt in de bibliotheek gaan spitten.......!! Waaarom nou toch zo ingewikkeld.....?????
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan stel in Handbrake in waar je de video wil hebben. In mijn voorbeeld worden de geripte video's bv. op het bureaublad gezet:

  • Daar kan ik mee leven. Thanks, mag slotje op.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.