Time Capsule als HD gebruiken.
Kan er iemand mij duidelijke uitleggen hoe ik Time Capsule ook als HD gebruik? Ik wil namelijk mijn foto's hierop bewaren.
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
De instellingen van de Time Capsule pas je aan met Airport Utility.
Bij 'beveiligde gedeelde schijven' staat bij mij 'Met apparaat wachtwoord', moet ik dit veranderen? En enkel 'schakel bestandsindeling in' is aangevinkt.
Dat de HDD sneller zou verslijten als die vaker als één keer per uur gebruikt wordt klopt niet. Hier maken verschillende Macs een TM backup op een TC en die doen dat echt niet allemaal op hetzelfde tijdstip.
Hey Timo
Adviseer je dan een Time Capsule of een Extreme met USB storage (?) als je
A) Geen back ups wilt /hoeft te maken
Geen (althans nog niet) NAS wilt aanschaffen...
Ik ga er al mijn video's muziek e.d. opzetten en het zou mooi zijn om iets wat ik download gelijk op deze locatie te laten zetten (desnoods na uitpakken).
1) Een Time Capsule uitsluitend voor gebruik met Time Machine voor een paar MacBook Pro;
2) Een (bridged) Airport Extreme met een USB externe HDD voor het snel uitwisselen van data tussen de verschillende Macs;
Dit kan je door als je meerdere users hebt ook met account te doen, zo doe ik het bij me thuis, sinds dat ik AirPort Time Capsule heb, want dan kan je kiezen of ze volledige toegang moeten hebben of juist alleen-lezen.