Time Capsule als HD gebruiken.

November 2013 aangepast in Airport en netwerken
Kan er iemand mij duidelijke uitleggen hoe ik Time Capsule ook als HD gebruik? Ik wil namelijk mijn foto's hierop bewaren.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    November 2013 aangepast
    Een Time Capsule verschijnt in Finder zoals elke netwerk HD of server.

  • Ja dat weet ik ook maar ik heb geprobeerd om foto's hier op te slagen en dat lukt mij niet!
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2013 aangepast
    Wat lukt er niet? Heb je het paswoord van de Time Capsule ingegeven toen je met Finder een verbinding maakte?
  • Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik denk dat dat het probleem is, als ik iets wil opslaan op de Time Capsule komt er ook steeds de melding dat er geen identiteitscontrole geweest is!
  • Hoe kan ik dit alsnog doen?
  • timoshatimosha    Moderator
    De instellingen gebruiken zoals ik in het plaatje in mijn vorig bericht heb aangegeven.
  • Hoe geraak ik daar?
  • WesleyWesley    Beheerder
    Het wachtwoord van je time capsule kan afwijken dan dat van je netwerk. Krijg je de mogelijkheid om in te loggen? Anders kun je 'verbind als' proberen..
  • timoshatimosha    Moderator
    @raoul57

    De instellingen van de Time Capsule pas je aan met Airport Utility.
  • @timosha
    Bij 'beveiligde gedeelde schijven' staat bij mij 'Met apparaat wachtwoord', moet ik dit veranderen? En enkel 'schakel bestandsindeling in' is aangevinkt.
  • timoshatimosha    Moderator
    Gebruik het "apparaat paswoord" dat je hebt ingesteld om in Finder te verbinden met de Time Capsule.
  • Ik krijg steeds volgende melding op het scherm, wat moet ik hierna doen? Ik heb al alles geprobeerd!
  • January 2014 aangepast
    De heren van de Apple store melden dat je de Time Capsule vooral moet zien als back up device die eens per uur kort draait. Als je deze gaat gebruiken om op te downloaden en vanaf te lezren streamen muziek luisteren enzovoort dat de schijven anders te snel slijten, klopt dit??
  • timoshatimosha    Moderator
    Een Time Capsule is in ieder geval niet bedoeld als NAS. Daar zijn de mogelijkheden van de TC te beperkt voor vergeleken met een echte NAS.

    Dat de HDD sneller zou verslijten als die vaker als één keer per uur gebruikt wordt klopt niet. Hier maken verschillende Macs een TM backup op een TC en die doen dat echt niet allemaal op hetzelfde tijdstip.

  • Hey Timo

    Adviseer je dan een Time Capsule of een Extreme met USB storage (?) als je
    A) Geen back ups wilt /hoeft te maken
    B) Geen (althans nog niet) NAS wilt aanschaffen...

    Ik ga er al mijn video's muziek e.d. opzetten en het zou mooi zijn om iets wat ik download gelijk op deze locatie te laten zetten (desnoods na uitpakken).
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2014 aangepast
    Ik gebruik beide mogelijkheden:

    1) Een Time Capsule uitsluitend voor gebruik met Time Machine voor een paar MacBook Pro;
    2) Een (bridged) Airport Extreme met een USB externe HDD voor het snel uitwisselen van data tussen de verschillende Macs;
  • Jouw advies is dus smaak 2?
  • Op jouw vraag "Als je deze gaat gebruiken om op te downloaden en vanaf te lezen streamen muziek luisteren enzovoort..." gaf Timosha aan dat je daar beter een echte NAS voor kunt gebruiken. Optie 3 dus. :-)
  • Hoi,

    Dit kan je door als je meerdere users hebt ook met account te doen, zo doe ik het bij me thuis, sinds dat ik AirPort Time Capsule heb, want dan kan je kiezen of ze volledige toegang moeten hebben of juist alleen-lezen.
  • January 2014 aangepast
    @Pieterr, ik wilde (zie paar blokjes terug) nu juist weten wat er kan wanneer ik GEEN echte NAS aanschaf, geld uitgeven kan later altijd nog :)
Log In of Registreer om te reageren.