Google Chrome installatie?
Ik heb Chrome geinstalleerd en heb daarbij ook Gmail, Youtube en Google search binnengekregen. Op een of andere manier zijn deze programma,s dubbel geinstalleerd en nu wil ik de kopieen verwijderen maar dat lukt mij niet. Slepen naar de prullenmand gaat niet vanuit het launchpad gaat niet en maar in de Finder zie ik alleen Chrome staan. Deze heb ik naar de prullenmand versleept maar ook nu blijven de andere Google programma,s staan. Chrome heb ik opnieuw geprobeerd op te halen maar dat lukt nu ook niet. Ik krijg een melding dat googlechrome.dmg niet bestaat terwijl ik wel zie dat het downloaden voltooid is. Wie weet raad?
Reacties
~/Library/Application Support/Google/Chrome/Default/Web Applications
vervolgens nog in een submapje. Het best verwijder je de de apps in Chrome zelf via de pagina: extentions of apps.Launchpad is enkel een weergave van alle programma's op je computer (alle bestanden met extentie .app) en enkel apps uit de App store geïnstalleerd kunnen via de alt toets worden verwijderd in Launchpad.
Jos
Jos
~/Library/Application Support/Google/Chrome/Default/Web Applications
In Finder Ga je in de menubalk naar Ga ▸ (houd de Alt ⌥ toets ingedrukt) Bibliotheek. Er opent nu een Finder venster hierin staat er een mapje Application Support en verder dan Google ▸ Chrome ▸ Default ▸ Web Applications. Als je die laatste map hebt gevonden is de inhoud hiervan enkele mapjes met een combinatie van letters. In elke map staat dan een sub-applicatie van Google Chrome.
En een scherm afdruk maken doe door de combinatie van volgende toetsen comando ⌘ + shift ⇧ + F4 hierna sleep je met de muis het gebied dat je wil vastleggen en klaar. Meer info over schermafdrukken vind je op volgende Appletips pagina's http://www.appletips.nl/os-x-schermafdrukken-maken/
Alhoewel het nog wel even knokken was, ik ben helemaal niet gewend om met dit soort dingen te werken is het nu gelukt om het launchpad weer schoon te krijgen. Bedankt voor de uitleg en het geduld. Ik heb op internet gezocht maar kon geen goede uitleg vinden. maar nu is alles toch goed gekomen. Bedankt