Google Chrome installatie?

May 2016 aangepast in Algemeen
Ik heb Chrome geinstalleerd en heb daarbij ook Gmail, Youtube en Google search binnengekregen. Op een of andere manier zijn deze programma,s dubbel geinstalleerd en nu wil ik de kopieen verwijderen maar dat lukt mij niet. Slepen naar de prullenmand gaat niet vanuit het launchpad gaat niet en maar in de Finder zie ik alleen Chrome staan. Deze heb ik naar de prullenmand versleept maar ook nu blijven de andere Google programma,s staan. Chrome heb ik opnieuw geprobeerd op te halen maar dat lukt nu ook niet. Ik krijg een melding dat googlechrome.dmg niet bestaat terwijl ik wel zie dat het downloaden voltooid is. Wie weet raad?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    De instalatie van de apps die in Chrome zijn geïnstalleerd staan hier: ~/Library/Application Support/Google/Chrome/Default/Web Applications vervolgens nog in een submapje. Het best verwijder je de de apps in Chrome zelf via de pagina: extentions of apps.

    Launchpad is enkel een weergave van alle programma's op je computer (alle bestanden met extentie .app) en enkel apps uit de App store geïnstalleerd kunnen via de alt toets worden verwijderd in Launchpad.
  • Ik heb zonder dat ik dat wist van Google diverse onderdelen binnen gehaald zoals Google search, youtube en gmail. Google search gebruik ik helemaal niet maar youtube en gmail staan dubbel in het Launchpad. Weet iemand hoe ik die programma,s kan verwijderen want in de Finder staan ze niet. BVD
    Jos
  • Ik kon het probleem dat ik aan heb gekaart niet meer terugvinden dus heb ik de vraag nogmaals gesteld. Ik heb nu dus het antwoord al dus sorry voor de dubbele vraag. Bedankt en ik ga het uitzoeken. Hopelijk werkt jouw advies.
    Jos
  • Hallo Quinten, ik heb gezocht maar kan nergens de door jou aangegeven Library/applications etc. vinden. IK heb met spotlight gezocht op bibliotheek maar dan zie ik alleen mijn foto-bibliotheken verschijnen. Ik heb alles nederlandstalig dus misshien kun je mij zeggen waar ik dan moet kijken. Als ik in chrome naar de extensies ga kom ik ze ook niet tegen. Ik zou je graag een scherm afdruk zenden van de launchpad pagina maar ik weet niet hoe ik een scherm afdruk moet maken. Het probleem is niet alleen dat het op mijn macbook staat maar vooral dat ik niet weet hoe het er op is gekomen en nu hoe ik het moet verwijderen. BVD jos
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Josnobel Ik zal je proberen kort uit te leggen: met het volgende pad (iedere onderscheiding staat voor een onderliggende map) ~/Library/Application Support/Google/Chrome/Default/Web Applications

    In Finder Ga je in de menubalk naar Ga ▸ (houd de Alt ⌥ toets ingedrukt) Bibliotheek. Er opent nu een Finder venster hierin staat er een mapje Application Support en verder dan Google ▸ Chrome ▸ Default ▸ Web Applications. Als je die laatste map hebt gevonden is de inhoud hiervan enkele mapjes met een combinatie van letters. In elke map staat dan een sub-applicatie van Google Chrome.


    En een scherm afdruk maken doe door de combinatie van volgende toetsen comando ⌘ + shift ⇧ + F4 hierna sleep je met de muis het gebied dat je wil vastleggen en klaar. Meer info over schermafdrukken vind je op volgende Appletips pagina's http://www.appletips.nl/os-x-schermafdrukken-maken/
  • Ik heb de onderdelen gevonden maar als ik het naar de prullenbak sleep dan blijft het gewoon in het launchpad zichtbaar. En van daar uit kan ik de logo,s ook niet naar de prullenbak slepen. Ook drukken op de alt-toets werkt niet
  • QuintenQuinten    Moderator
    Launchpad is niet gemaakt om te slepen naar de prullenmand (dit was ik vergeten zeggen in mijn vorig bericht). Het is definitief verwijderen (prullenmand legen) en computer herstarten om launchpad opnieuw te laten indexeren.
  • IK heb de gehele instructie gevolgd en vanuit het pad/ bibliotheek/ applicaties support/ google/ chrome/ default/ web applications de mapjes verwijderd. De prullenbak heb ik geleegd, de mac helemaal uitgezet en weer opgestart maar evengoed staan alle applicaties die ik heb verwijderd nog zichtbaar in het launchpad dus inclusief de kopieen die er stonden. In de map web applications staat niets meer. Als ik via de logo,s in het launchpad probeer om bijv. search te openen gaat dat niet meer dus de inhoud is verwijderd. Hoe kan ik de logo,s wegkrijgen?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Probeer eens de inhoud van Launchpad te herstellen, hoe je dat doe, lees je hier: http://www.appletips.nl/os-x-de-inhoud-van-launchpad-herstellen/
  • Hallo Quinten.
    Alhoewel het nog wel even knokken was, ik ben helemaal niet gewend om met dit soort dingen te werken is het nu gelukt om het launchpad weer schoon te krijgen. Bedankt voor de uitleg en het geduld. Ik heb op internet gezocht maar kon geen goede uitleg vinden. maar nu is alles toch goed gekomen. Bedankt
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het is leuk om dit te horen en daarvoor is dit forum er gekomen. Ik sluit bij deze de discussie af

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.