Crashen Safari
Ik ben in het bezit van een iMac die draait op OS X El Capitan 10.11.3. Sinds een week heb ik steeds vastlopers in Safari: websites openen niet of gedeeltelijk, scrollen op een website lukt niet en klikken op een bericht levert een eindeloos draaiend bolletje op. Kortom, Safari loopt steeds vast. Ik was blijkbaar niet de enige. Op diverse forums verscheen al snel een oplossing: Safari -> Voorkeuren -> Zoeken -> optie 'Inclusief Safari-suggesties' uitschakelen. Probleem leek daarna verholpen en alles functioneerde weer. Maar nog geen week verder heb ik weer dezelfde problemen. Kunt u mij helpen?
Reacties
Open ontwikkelmenu en leeg caches.
Wis geschiedenis Safari.
Start een keer op in veilige modes.
Dit zijn dingen die je kunt uitproberen.
2. Stop Safari (geforceerd stoppen)
3. Open Safari met alt ⌥ toets ingedrukt
4. Schakel bekabelde als draadloos netwerk uit op de computer
5. Bezoek een website (zal niet laden)
6. Verbind terug met internet en het gaat opgelost zijn.
Is het nog steeds niet opgelost, mag je Safari afsluiten en de inhoud van volgende map naar de prullenmand plaatsen,
~/Library/Safari
, herstart de computer en open Safari, deze is nu volledig gereset.Vroeger heb ik ook problemen gehad met Facebook, maar dit lag aan een caching probleem buiten mijn computer, nu heb ik hetzelfde met Youtube, maar dit komt door een lokale server. Het verdween enkele weken later, ondertussen hadden andere browsers hadden hier geen last van.
Nu ik dit zit te vertellen, kan je eens kijken of proxy instellingen in orde zijn op je computer Systeemvoorkeuren ▸ Netwerk ▸ Geavanceerd ▸ Proxy's.
Een laatste gouden tip: dat je kan kijken of het niet ligt aan je router, is het uitproberen op locatie, als het een laptop is of via de iPhone verbinden met Persoonlijke hotspot