Mail sluit niet altijd af tijdens afsluiten Mac
Sinds mavericks update sluit mail niet altijd.
En dat heeft dus ook gevolgen voor het afsluiten van de Mac
De mail moet dan steeds geforceerd gestopt worden.
Het rare is dat mail soms wel en soms niet af te sluiten is.
Graag hulp
En dat heeft dus ook gevolgen voor het afsluiten van de Mac
De mail moet dan steeds geforceerd gestopt worden.
Het rare is dat mail soms wel en soms niet af te sluiten is.
Graag hulp
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Had hier gehoopt de oplossing te vinden.
Heb, toen dat niet hielp, ook mail uit de bibliotheek verwijderd maar ook dat gaf het gewenste resultaat niet.
Ook mail nog eens opnieuw laten opbouwen wilde niet baten.
Als het probleem nog eens optreedt dan open de OS X Console en kijk na wat Mail aan het doen is of waarom het proces blijft hangen.
Je kan ook de Mac eens opstarten in Safe Boot (de Shift-toets drukken tijdens het opstarten). Dan met Disk Utility (Schijfhulprogramma?) de permissies herstellen van de Macintosh HD. Na het herstel normaal herstarten. Safe Boot herstelt ook problemen met de HDD mochten die er zijn.
Zeer hartelijk dank tot zover.
En console zeg|
Mail could not create query for expression
Verhoog ook de tijd dat mails moeten opgehaald worden naar 15 minuten of hoger.
en de google account is zeker NIET de oorzaak want die had ik er een he;e poos uitloggen maar dat veranderde niets aan de fout
jullie melden in tips dat nieuwe mails in het berichtencentrum verschijnen ook zonder dat de mailapp. actief is en er dan de keuze is van verwijderen of naar afz.
welnu bij mij staat niet verwijderen maar SLUIT en er komt geen melding als mail niet actief is
"tls certificaat staat GEEN"
Zet voor een test het TLS certificaat voor het Ziggo account eens zoals in het onderstaande plaatje. Als dat ook niet werkt kan je het weer op "Geen" zetten:
Ook het opstarten was een probleem, hij kwam ook gelijk op het venster. Ook met verborgen aangevinkt.
Nu doe ik dat TLS ook veranderen en het werkt super!
Bericht van 2013 helpt mij haha
THX