De Foto-app op Apple TV 4 rechtsreeks te benaderen?
De nieuwe Apple TV4 heeft mijn interesse. Echter, wat ik nergens echt duidelijk en zeker te weten kan komen, is of ik met de foto-app op die AppleTV4 DIRECT mijn foto-bibliotheek in iCloud kan benaderen, mét de daarin door mij aangebrachte album-indeling, ZONDER op mijn iMac iTunes te moeten opstarten, m.a.w. ZONDER de noodzaak die vreemde "thuisdeling" te gebruiken.
Op een iPad en iPhone kan het wél, maar hoe ziet het op die nieuwe AppleTV4?
Op een iPad en iPhone kan het wél, maar hoe ziet het op die nieuwe AppleTV4?
Reacties
Ikzelf kan op m'n ATV4 alleen "gedeelde activiteit" zien en fotostream, alhoewel m'n volledige bibliotheek in icloud zit en ik deze op alle andere aparaten perfect kan benaderen.
http://www.apple.com/benl/tv/music-and-photos/
Of hier ook:
Met iCloud-fotodelen en Apple TV kun je de laatste foto’s en video’s van jouw groep bekijken op je HD-tv, voor een onvervalst staaltje reality-televisie. Je kunt bijvoorbeeld de foto’s en video’s van je kampeervakantie bekijken – ook die van iedereen die met je mee is geweest. En dat allemaal op je breedbeeld-tv.
Mocht iemand hiervoor een oplossing hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Ps: bizar genoeg kan ik wel uit al mijn foto's en albums kiezen om de screensaver in te stellen...
Zo gaat het nu al een tijdje: ik word heen en weer gestuurd tussen de zaken die Wesley beweert en die van Jocstone. In diverse Apple-stores, al of niet officieel, worden ook verschillende antwoorden gegeven!?
@Wally: Ik ga eens kijken naar iMediashare. Dank voor de tip!
Doe ik iets fout?
Zo niet, dan is het exit iMediaShare.
Niettemin dank voor de poging tot helpen.
Uit de handleiding van de AppleTV4. Het is dus gewoonweg NIET mogelijk om je iCloud-fotobibliotheek via AppleTV4 rechtstreeks te bekijken. Ik weet niet welke van de realiteit vervreemde persoon binnen Apple dit bedacht heeft, feit is dat ik het buitengewoon teleurstellend vind. Of zou men het simpelweg vergeten zijn? Doet er niet toe, het blijft m.i. belachelijk en bedroevend.
Sluiten, deze discussie!
@jocstone: Bedankt voor de Plex-tip!
Ik heb echt nooit begrepen waarom Apple in dezen verschil maakt tussen iemands muziekbibliotheek en iemands fotobibliotheek, waarvoor iemand bij de laatste dus altijd iTunes (met thuisdeling) moet opstarten op een iMac of MacBook.
Mij lijkt dat thuisdelings-concept een beetje door de tijd is ingehaald, of zie ik de (andere) voordelen ervan niet? Wat is jullie mening?
Dank @timosha voor de notificatie!!!
Ik ben er absoluut zeker van dat de Apple TV 3 nooit meer een update krijgt. De Apple TV 3 is nu al blijven steken op iOS 7.2 (= iOS 8.3 -12F69).
//slotje