De Foto-app op Apple TV 4 rechtsreeks te benaderen?

January 2016 aangepast in Apple TV
De nieuwe Apple TV4 heeft mijn interesse. Echter, wat ik nergens echt duidelijk en zeker te weten kan komen, is of ik met de foto-app op die AppleTV4 DIRECT mijn foto-bibliotheek in iCloud kan benaderen, mét de daarin door mij aangebrachte album-indeling, ZONDER op mijn iMac iTunes te moeten opstarten, m.a.w. ZONDER de noodzaak die vreemde "thuisdeling" te gebruiken.
Op een iPad en iPhone kan het wél, maar hoe ziet het op die nieuwe AppleTV4?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Dat kan, de apple tv 4 beschikt over een foto's app waar je jouw icloud-fotobibliotheek kunt bekijken.
  • January 2016 aangepast
    Beste Wesley, ik denk eerlijk gezegd dat je dat niet kan, hoe raar het ook is.
    Ikzelf kan op m'n ATV4 alleen "gedeelde activiteit" zien en fotostream, alhoewel m'n volledige bibliotheek in icloud zit en ik deze op alle andere aparaten perfect kan benaderen.
    http://www.apple.com/benl/tv/music-and-photos/
    Of hier ook:
    Met iCloud-fotodelen en Apple TV kun je de laatste foto’s en video’s van jouw groep bekijken op je HD-tv, voor een onvervalst staaltje reality-televisie. Je kunt bijvoorbeeld de foto’s en video’s van je kampeervakantie bekijken – ook die van iedereen die met je mee is geweest. En dat allemaal op je breedbeeld-tv.

    Mocht iemand hiervoor een oplossing hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag.

    Ps: bizar genoeg kan ik wel uit al mijn foto's en albums kiezen om de screensaver in te stellen...
  • Om foto,s te bekijken op je TV die in je Foto-app staan heb je tegenwoordig geen Apple TV meer nodig zelfs niet om je eigen gemaakte filmpjes te bekijken die op je iPhone of iPad staan. iMediashare doet zijn werk. Verkrijgbaar in de App-Store.
  • Dank voor de reacties! Hopelijk komen er nog meer!
    Zo gaat het nu al een tijdje: ik word heen en weer gestuurd tussen de zaken die Wesley beweert en die van Jocstone. In diverse Apple-stores, al of niet officieel, worden ook verschillende antwoorden gegeven!?
    @Wally: Ik ga eens kijken naar iMediashare. Dank voor de tip!
  • @Wally: iMediaShare laat mijn mappen zien (op de iPad), maar totaal ongeordend. Ik zie geen mogelijkheden tot sorteren, dan houdt het voor mij eigenlijk al op. Verder krijg ik geen foto te zien!? "This asset is unavailable" staat er overal in de hokjes waar ik een foto zou moeten zien.
    Doe ik iets fout?
    Zo niet, dan is het exit iMediaShare.
    Niettemin dank voor de poging tot helpen.
  • @huubke, mocht je toevallig een Mac of PC hebben waarop je plex wil laten draaien, dan kan je wel al je films, muziek en foto's die op je computer staan weergeven op al je andere toestellen, ook de Plex app voor ATV4, let wel dat de Plex app gratis is, maar je een in-app aankoop moet doen van €4,99 om alles draaiende te houden (géén Plex-Pass, dat is nog iets anders) maar deze is elke cent waard! Er staan hier op Apple tips trouwens handleidingen om Plex te installeren.
  • OK, hier staat denk ik het definitieve vonnis: http://help.apple.com/appletv/?lang=nl#/atvb399f3391
    Uit de handleiding van de AppleTV4. Het is dus gewoonweg NIET mogelijk om je iCloud-fotobibliotheek via AppleTV4 rechtstreeks te bekijken. Ik weet niet welke van de realiteit vervreemde persoon binnen Apple dit bedacht heeft, feit is dat ik het buitengewoon teleurstellend vind. Of zou men het simpelweg vergeten zijn? Doet er niet toe, het blijft m.i. belachelijk en bedroevend.
    Sluiten, deze discussie!
    @jocstone: Bedankt voor de Plex-tip!
  • WesleyWesley    Beheerder
    Bij mij was ook eerst alleen gedeeld te zien, na het verwijderen van mijn iCloud en opnieuw toevoegen was het wel mogelijk om je fotobibliotheek te bekijken. Wellicht kan iemand dit testen?
  • @Wesley, ik wil dit gerust eens testen. Bedoel je iCloud op de ATV uitschakelen/uitloggen?
  • WesleyWesley    Beheerder
    Excuses, het blijft inderdaad bij fotodelen, na de vorige update heeft Apple de opmaak wel aangepast, zo kun je 'Mijn albums' zien, maar helaas blijf dit alleen de gedeelde varianten. Tijd dat dus de iCloud-fotobibliotheek wordt geactiveerd.
  • January 2016 aangepast
    Mijn idee, Wesley, dank voor je reactie!
    Ik heb echt nooit begrepen waarom Apple in dezen verschil maakt tussen iemands muziekbibliotheek en iemands fotobibliotheek, waarvoor iemand bij de laatste dus altijd iTunes (met thuisdeling) moet opstarten op een iMac of MacBook.
    Mij lijkt dat thuisdelings-concept een beetje door de tijd is ingehaald, of zie ik de (andere) voordelen ervan niet? Wat is jullie mening?
  • timoshatimosha    Moderator
    In tvOS 9.2 Beta 2 is de iCloud Fotobibliotheek geïmplementeerd. Nog even wachten dus op de publieke release.
  • Geweldig nieuws! Dan gaat-ie er komen, bij mij!!
    Dank @timosha voor de notificatie!!!
  • @timosha: Denk je dat het besturingssysteem van de AppleTV 3e generatie geen update meer gaat krijgen, met mogelijk een geïmplementeerde fotobibliotheek erin?
  • timoshatimosha    Moderator
    @Huubke

    Ik ben er absoluut zeker van dat de Apple TV 3 nooit meer een update krijgt. De Apple TV 3 is nu al blijven steken op iOS 7.2 (= iOS 8.3 -12F69).
  • Zo zie je maar, zeg nóóit nooit: er is nu iOS 8.4.1 voor de AppleTV3!
  • timoshatimosha    Moderator
    February 2016 aangepast
    ...er is nu iOS 8.4.1 voor de AppleTV3
    Eigenlijk is het iOS 7.2.1 met piepkleine aanpassingen voor oa. de aanstaande Keynote. :) En de iCloud Fotobibliotheek zit dus niet in die kleine update.

  • Nee, dat had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht. Tóch wel fijn, dat de AppleTV3 niet vergeten wordt bij beveiligings-updates!
  • timoshatimosha    Moderator
    In tvOS 9.2 Beta 2 is de iCloud Fotobibliotheek geïmplementeerd. Nog even wachten dus op de publieke release.
    Hiermede is de oorspronkelijke vraag beantwoord.

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.