Back-up MacBook Pro naar AirPort Extreme.
De laatste tijd gaat het Back-up-proces heel langzaam (max 6GB per uur). Ik heb een MacBookPro 2010 (8GB ram) en ik gebruik een AirPort Extreme laatste versie en beide apparaten zijn bekabeld gekoppeld. OSX El Capitan. Om een oplossing te vinden heb ik middels het Schijfhulpprogramma de HD's van beide apparaten gechecked maar daar is niets uitgekomen. De HD van de AirPort opnieuw geformatteerd en zelfs het PRAM en NVRAM van de MBP gereset ( ⌘-⌥-P-R). Helaas allemaal zonder het gewenste resultaat. Voor de beeldvorming: sinds gisterenavond 23:00 uur draait de Back-up dedicated, het is nu 11:30 de volgende dag (dus 12,5 uur verder) en er is 103GB weggeschreven. De voor de hand liggende vraag: heeft iemand nog suggesties en/of opmerkingen? Bedankt!
Reacties
Het is bekend dat USB HDD aangesloten aan een AirPort Extreme heel langzaam zijn.
Ik zou het niet weten. Wij hebben hier twee MacBook Pro met OS X 10.11.2 El Capitan die om het uur draadlos een Time Machine backup maken op een AirPort Extreme Time Capsule. Dat gaat vliegensvlug.
Ik denk niet dat het iets te maken heeft met El Capitan.