Back-up MacBook Pro naar AirPort Extreme.

December 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
De laatste tijd gaat het Back-up-proces heel langzaam (max 6GB per uur). Ik heb een MacBookPro 2010 (8GB ram) en ik gebruik een AirPort Extreme laatste versie en beide apparaten zijn bekabeld gekoppeld. OSX El Capitan. Om een oplossing te vinden heb ik middels het Schijfhulpprogramma de HD's van beide apparaten gechecked maar daar is niets uitgekomen. De HD van de AirPort opnieuw geformatteerd en zelfs het PRAM en NVRAM van de MBP gereset ( ⌘-⌥-P-R). Helaas allemaal zonder het gewenste resultaat. Voor de beeldvorming: sinds gisterenavond 23:00 uur draait de Back-up dedicated, het is nu 11:30 de volgende dag (dus 12,5 uur verder) en er is 103GB weggeschreven. De voor de hand liggende vraag: heeft iemand nog suggesties en/of opmerkingen? Bedankt!

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Als je die backup maakt op een AirPort Extreme Time Capsule dan zou die backup niet zo lang mogen duren. Maak je die backup naar een externe USB HDD aangesloten op een AirPort Extreme dan kan een backup heel lang duren.

    Het is bekend dat USB HDD aangesloten aan een AirPort Extreme heel langzaam zijn.

  • @timosha, het is mij bekend dat de snelheid hoger zou moeten zijn, vandaar mijn vraag. Sterker nog, ik heb nooit klachten gehad. Of het probleem zich voordoet sinds de update naar El Capitan durf ik niet te zeggen (dit is veel te lezen op internet). De apparaten zijn middels Ethernet gekoppeld, dus geen USB. Nog suggesties? Thanks!
  • timoshatimosha    Moderator
    @berendvy

    Ik zou het niet weten. Wij hebben hier twee MacBook Pro met OS X 10.11.2 El Capitan die om het uur draadlos een Time Machine backup maken op een AirPort Extreme Time Capsule. Dat gaat vliegensvlug.

    Ik denk niet dat het iets te maken heeft met El Capitan.
  • @timosha, Dat denk ik ook, hoewel berichten op internet anders doen vermoeden. Maar wat zou het dan wel kunnen zijn? De leeftijd van de MB in combinatie met processorsnelheid en/of internet- WiFikaart? Zijn er wellicht tools om te kijken wat er mis zou kunnen zijn?
  • @timosha (en andere lezers uiteraard), ik heb het probleem gevonden en wil de oplossing graag delen. Er draaide op mijn MBP een resident programma, Menumeters, welke allerlei technische informatie beschikbaar stelde, zoals processorgebruik etc. Na update naar El Capitan draaide dit programma in eerste instantie niet meer. De fabrikant ondersteunt het niet meer zodat geen update volgde. Toch kwam via via een update beschikbaar ( http://member.ipmu.jp/yuji.tachikawa/MenuMetersElCapitan/ ) en verdraaid, het werkte weer. Het viel me echter wel op dat de uitkomsten behoorlijk afwijkten van de vorige versie, bijvoorbeeld het gebruikte RAM-geheugen bleek opeens 3x zo hoog te zijn. Kortom, het programma volledig verwijderd en voilà, na het opnieuw opstarten van mijn MBP draait de Back-up weer als een tierelier!! Dus wat mij betreft, case closed en hopelijk is dit voor anderen met hetzelfde probleem ook de oplossing.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan zetten we er maar een slotje op.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.