Veranderen Apple ID op Mac?
Hoe kan ik op een mac (el capitan) mijn secundaire apple ID veranderen in mijn primaire ID en mijn primaire ID veranderen in mijn secundaire apple ID?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Hier werkt dat zo:
1) Wij hebben Apple ID"s voor de Belgische, Duitse, Franse, Amerikaanse en Nederlandse App Stores. Die App Store Apple ID's gebruiken wij gezamenlijk. Verder is er nog een gezamenlijk Developer Apple ID;
2) Aangezien wij niet aan mekaars mail, berichten, contacten, agenda's, herinneringen, notities, enz... geïnteresseerd zijn gebruiken wij elk een eigen iCloud Apple ID. Dat zijn oude @mac.com mail adressen. Ondertussen hebben we daar van Apple ook al @me.com en @icloud.com aliassen van gekregen.
Er zijn Apple ID's voor verschillende Apple diensten. Men kan voor verschillende diensten één enkel Apple ID gebruiken. Bijvoorbeeld voor één (1) App Store en iCloud. Maar dat betekent niet dat er primaire en secundaire Apple ID's bestaan. Im mijn specifiek geval zou ik dan:
één primair (of secundair) Apple ID voor de Belgische App Store hebben;
één secundair (of primair) Apple ID voor de "Belgische" iCloud (voor zover zoiets bestaat) hebben;
één tertiair Apple ID voor mijn "Belgisch" OS X Developer account hebben;
één quartair Apple ID voor mijn "Belgisch" iOS Developer account hebben;
Ik weet niet waar die terminologie vandaan komt. In ieder geval niet van Apple.
Het is niet mogelijk om twee Apple-ID's samen te voegen, want elk Apple-ID is uniek.
Beide hebben hun eigen aankoop geschiedenis etc. en aankopen van één Apple -ID naar een andere Apple-ID overzetten is niet mogelijk.