Veranderen Apple ID op Mac?

Hoe kan ik op een mac (el capitan) mijn secundaire apple ID veranderen in mijn primaire ID en mijn primaire ID veranderen in mijn secundaire apple ID?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Waar gebruik je deze? Bedoel je via een app? Of op het systeem zelf, bijvoorbeeld in Mail, dan denk ik dat je het best doet via Systeemvoorkeuren ▸ iCloud (primair) en ▸ Internetaccounts (secundair)
  • mijn vrouw en ik hebben allebei een macbook met het zelfde (primaire) apple ID; daarnaast heb ik zelf (per ongeluk) nog een secundair ID via een iCloud email adres; ook op mijn iPhone heb ik deze beide ID's. Mijn vrouw gaat nu ook een iPhone kopen en we willen foto's en dergelijke gescheiden houden. Ze wil nu op die iPhone een primaire apple id aanmaken en deze ook als primair op haar macbook gebruiken en het primaire adres tot secundair adres maken.
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2015 aangepast
    Er bestaan geen primaire, secundaire of tertiaire Apple ID's ;-) Er bestaan Apple ID's voor verschillende Apple diensten.

    Hier werkt dat zo:

    1) Wij hebben Apple ID"s voor de Belgische, Duitse, Franse, Amerikaanse en Nederlandse App Stores. Die App Store Apple ID's gebruiken wij gezamenlijk. Verder is er nog een gezamenlijk Developer Apple ID;

    2) Aangezien wij niet aan mekaars mail, berichten, contacten, agenda's, herinneringen, notities, enz... geïnteresseerd zijn gebruiken wij elk een eigen iCloud Apple ID. Dat zijn oude @mac.com mail adressen. Ondertussen hebben we daar van Apple ook al @me.com en @icloud.com aliassen van gekregen.
  • timosha, dank voor je reactie; wij hebben zelf ook een frans apple ID, maar dat is niet wat ik bedoel. Binnen een land zijn wel degelijk primaire en secundaire apple id's; ik zie ze op mijn iPhone ook staan
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2015 aangepast
    Nee, er zijn écht geen primaire en secundaire Apple ID's.

    Er zijn Apple ID's voor verschillende Apple diensten. Men kan voor verschillende diensten één enkel Apple ID gebruiken. Bijvoorbeeld voor één (1) App Store en iCloud. Maar dat betekent niet dat er primaire en secundaire Apple ID's bestaan.
    Binnen een land zijn wel degelijk primaire en secundaire apple id's;
    Im mijn specifiek geval zou ik dan:
    één primair (of secundair) Apple ID voor de Belgische App Store hebben;
    één secundair (of primair) Apple ID voor de "Belgische" iCloud (voor zover zoiets bestaat) hebben;
    één tertiair Apple ID voor mijn "Belgisch" OS X Developer account hebben;
    één quartair Apple ID voor mijn "Belgisch" iOS Developer account hebben;

    Ik weet niet waar die terminologie vandaan komt. In ieder geval niet van Apple.
  • timoshatimosha    Moderator
    Voorbeeld van één van mijn Apple ID's met alternatieve mail adressen:
  • Mijn Apple ID van mijn telefoon en iPad zijn hetzelfde, mijn MacBook Air heeft een andere. Hoe kan ik dit veranderen? Al een paar maal geprobeerd, maar ik krijg steeds de melding: Deze ID geldt niet voor dit apparaat.
  • @ Giensie,

    Het is niet mogelijk om twee Apple-ID's samen te voegen, want elk Apple-ID is uniek.
    Beide hebben hun eigen aankoop geschiedenis etc. en aankopen van één Apple -ID naar een andere Apple-ID overzetten is niet mogelijk.
Log In of Registreer om te reageren.