Wachtwoord invoeren sinds update El Capitan?
Sinds El Capitan moet ik een wachtwoord van de MacBook Pro invoeren . via Systeemvoorkeuren niet te corrigeren. Heeft iemand een idee
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Zit de oplossing in Systeemvoorkeuren > Gebruikers en groepen > Automatisch inloggen [Account Naam]
Ik heb gezocht naar een oplossing. Zie ook hierboven) echter de optie om automatisch inloggen uit//aan te zetten staat uitgegrijst. (ook na het geheel van het slotje te halen, zie schermafdruk). Heeft er iemand een work-a-round ?
Beveiliging en privacy
- Algemeen: Schakel automatisch inloggen uit, niet aangevinkt.
- FileVault moet hiervoor niet geactiveerd zijn (beetje raar, schijf is geëncrypteerd en toch kan je er aan door het inlogscherm over te slaan. dan is deze functie nutteloos)
Gedaan zoals bovenste beschreven 27 November
Duurde erg lang om FireVault uit te schakelen maar startte de MacBook Pro wel zonder wachtwoord. Echter nu komt het volgende ( de volgende dag ):
Gezien ik dacht dat het veiliger is om FireVault weer in te schakelen moest ik weer van alles uit halen om dat gedaan te krijgen. Zelfs een Herstelcode bewaren als ik geen gebruik wilde maken van iCloud-account. Daardoor ging die weer herstellen. Duurdt ong. 12 uur
m,v,g, Frans ( fabatist )
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik zag n.l dat de iMac niet ingeschakeld was en daardoor ook geen wachtwoord hoefde in te vullen. Bij deze mijn excuus