Wachtwoord invoeren sinds update El Capitan?

November 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Sinds El Capitan moet ik een wachtwoord van de MacBook Pro invoeren . via Systeemvoorkeuren niet te corrigeren. Heeft iemand een idee

Reacties

  • Lees even mee, schoonpa heeft het zelfde probleem.
  • En opgelost !!!!
  • QuintenQuinten    Moderator
    @fabatist, kan je duidelijker zijn in je vragenstelling, (waar moet je dit ingeven). En geef je oplossing ook even mee, zodat @Tom2000 de oplossing ook kan gebruiken.
  • Bij openen van MacBook Pro krijg ik te zien Wachtwoord invoeren of van de gastgebruiker
  • QuintenQuinten    Moderator
    Oke, Voor @Tom2000
    Zit de oplossing in Systeemvoorkeuren > Gebruikers en groepen > Automatisch inloggen [Account Naam]
  • Ik moet sinds de update naar El Capitan een wachtwoord invoeren.
    Ik heb gezocht naar een oplossing. Zie ook hierboven) echter de optie om automatisch inloggen uit//aan te zetten staat uitgegrijst. (ook na het geheel van het slotje te halen, zie schermafdruk). Heeft er iemand een work-a-round ?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Bekijk ook eens even dit:
    Beveiliging en privacy
    - Algemeen: Schakel automatisch inloggen uit, niet aangevinkt.
    - FileVault moet hiervoor niet geactiveerd zijn (beetje raar, schijf is geëncrypteerd en toch kan je er aan door het inlogscherm over te slaan. dan is deze functie nutteloos)
  • KorKor
    November 2015 aangepast
    FileVault moet hiervoor niet geactiveerd zijn (beetje raar, schijf is geëncrypteerd en toch kan je er aan door het inlogscherm over te slaan. dan is deze functie nutteloos)
    Tenzij je het EFI (firmware) wachtwoord gebruikt.
  • Quintin
    Gedaan zoals bovenste beschreven 27 November
    Duurde erg lang om FireVault uit te schakelen maar startte de MacBook Pro wel zonder wachtwoord. Echter nu komt het volgende ( de volgende dag ):
    Gezien ik dacht dat het veiliger is om FireVault weer in te schakelen moest ik weer van alles uit halen om dat gedaan te krijgen. Zelfs een Herstelcode bewaren als ik geen gebruik wilde maken van iCloud-account. Daardoor ging die weer herstellen. Duurdt ong. 12 uur
    m,v,g, Frans ( fabatist )
  • Hierna was echter alles weer naar het oude terug. Dus wachtwoord invullen !!!
  • @fabatist: Dat is toch logisch? Waarom je schijf encrypten als je zonder ww kan inloggen??
  • Daar gaat het om. Het niet hoeven invullen van het Wachtwoord
  • Dat snap ik, het punt is dat je je schijf wilt beveiligen tegen het ongeautoriseerd toegang krijgen maar dat je je wachtwoord niet op wilt geven. gat laatste haalt het nut van het beveiligen van je schijf weer onderuit. Dit zoals Quintin ook al had aangegeven. Het is een beetje als een goed slot op de voordeur zetten, maar de sleutel aan de buitenkant in je slot laten zitten.
  • Heb je bij systeemvoorkeuren je user account ingesteld om in te loggen met je icloud account, dan is automatisch inloggen grijs en uitgeschakeld. Het wachtwoord is dan je Apple ID wachtwoord.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
  • Sorry voor de late reactie. volgens mij komt het door FireVault In- of Uitschakelen.
    Ik zag n.l dat de iMac niet ingeschakeld was en daardoor ook geen wachtwoord hoefde in te vullen. Bij deze mijn excuus
Log In of Registreer om te reageren.