Iconen in Launchpad kwijt na installatie Mavericks
Na een compleet nieuwe installatie (doelschijf gewist) mis ik een groot deel van de iconen binnen de Launchpad applicatie.
Ik moet erbij vertellen dat ik MacKeeper na de installatie van al mijn andere applicaties een system cleanup heb laten uitvoeren. Daarvoor heb ik niet gecontroleerd of het probleem van de icons al aanwezig was.
Iemand een idee om dit te herstellen?
Ik moet erbij vertellen dat ik MacKeeper na de installatie van al mijn andere applicaties een system cleanup heb laten uitvoeren. Daarvoor heb ik niet gecontroleerd of het probleem van de icons al aanwezig was.
Iemand een idee om dit te herstellen?
Reacties
open terminal en voor deze string in rm ~/Library/Application\ Support/Dock/*.db ; killall Dock
Tja zo heb ik het weer goed gekregen... en al mn iconen zijn er weer en alles werkt.
kees
Ik weet dat het ook zo werkt. Maar als je een terminal commando gebruikt is het ook handig om te weten wat het commando doet. Vandaar mijn goed gemeend commentaar. ;-)
ik hebt echt geen idee wat het doet .. maar dit werd als oplossing aangekaart op een US forum..ben verder maar een leek op dat gebied,ben nog niet zo heel lang overgestapt naar OSX nl LOL
maar als er betere oplossingen zijn zie ik ze graag.