Iconen in Launchpad kwijt na installatie Mavericks

November 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Na een compleet nieuwe installatie (doelschijf gewist) mis ik een groot deel van de iconen binnen de Launchpad applicatie.
Ik moet erbij vertellen dat ik MacKeeper na de installatie van al mijn andere applicaties een system cleanup heb laten uitvoeren. Daarvoor heb ik niet gecontroleerd of het probleem van de icons al aanwezig was.

Iemand een idee om dit te herstellen?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Misschien heeft MacKeeper wel iets te veel opgeruimd. Open in Finder de Applications folder en sleep alle missende iconen naar het Launchpad icoon in het dock.
  • en stop nondepatat met opruimtools als MacKeeper te gebruiken!
  • bij mij hielp dit

    open terminal en voor deze string in rm ~/Library/Application\ Support/Dock/*.db ; killall Dock
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2013 aangepast
    Ja, dan verwijder je de Launchpad/Dock SQLite3 databases. Dat kan ook (maar is nogal drastisch)..
  • @Timosha

    Tja zo heb ik het weer goed gekregen... en al mn iconen zijn er weer en alles werkt.

    kees

  • timoshatimosha    Moderator
    @kees49

    Ik weet dat het ook zo werkt. Maar als je een terminal commando gebruikt is het ook handig om te weten wat het commando doet. Vandaar mijn goed gemeend commentaar. ;-)
  • Timosha

    ik hebt echt geen idee wat het doet .. maar dit werd als oplossing aangekaart op een US forum..ben verder maar een leek op dat gebied,ben nog niet zo heel lang overgestapt naar OSX nl LOL
    maar als er betere oplossingen zijn zie ik ze graag.
  • timoshatimosha    Moderator
    We hebben nu twee werkende oplossingen voor het probleem. Op dit topic kan dan wel een slotje.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.