De extra onderdelen voor de OS X-installatie kunnen niet worden gedownload!!
Ik heb de macbook pro van me zus gekregen en die wou ik dus even formatteren en volgens mij heb ik iets niet juist gedaan. Ik heb de mac opnieuw gestart en cmd + r ingedrukt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Je dient eerst de harde schijf te wissen (leeg te maken) en dan OS X opnieuw te installeren. Succes.
Ik heb het als volgt gedaan:
* MacBook opgestart en cmd + R ingedrukt en vervolgens kwam deze scherm:
* Na deze is voltooid kwam deze scherm:
* Hier klik ik op Schijfhulpprogramma en vervolgens krijg ik deze scherm:
* Vervolgens heb ik op "Naamloos" geklikt ("Naamloos" was eerst Macintosh HD) en daarna op het kopje "wissen". Ik heb gekozen bij Structuur voor "Mac OS Uitgebreid (journaled):
* Na deze stappen heb ik op "wis..." geklikt wat rechts onder in staat.
* Na dat de wissen is voltooid ben ik weer terug gegaan naar het begin scherm:
* Deze keer druk ik op "Installeer OS X opnieuw" en krijg ik vervolgens deze scherm:
* Na het drukken van "ga door" kom ik op het volgende scherm waar ik akkoord moet gaan met de voorwaarden. Na het akkoord gaan moet ik een schijf kiezen en dat is bij de schuif "Naamloos":
* Na het kiezen van de schuif klik ik vervolgens op "installeer" en krijg ik het volgende scherm:
* Deze installatie word niet afgerond want ik krijg het volgende bericht na paar minuten downloaden:
* En als ik op OK druk kom ik weer terug op het begin scherm:
Wat moet ik doen?
volgens bepaalde fora:
- Computer mag niet in slaap gaan.
- Voldoende RAM (+4GB)
- Correct formateren van de harde schijf selecteer je Macintosh HD en kies OS X Uitgebreid journaled + kies eventueel voor meerdere keren wissen, kan nooit kwaad).
- USB met installatie software helpt blijkbaar ook.
- werkende internet connectie (kabel is het beste) en geen vast IP
Dit zijn de eerste tips die ik tegen kom als ik het volgende opzocht:
Can’t download additional components needed to install OS X
zou graag de oplossing willen weten.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan en krijg dit niet opgelost.
Kunnen jullie mij iets laten weten?
Ik heb geen oplossing kunnen vinden dus ben naar de geniusbar gegaan en daar hebben ze het voor me opgelost. Je kan ook eventueel met een vast internetkabel proberen misschien dat het dan wel lukt. Ik heb het zelf niet geprobeerd omdat mijn mac geen internetaansluiting had en wou er ook geen een kopen.
Je kan ook op een usb de besturingssysteem downloaden en dan installeren via de usb op de laptop.
Helaas heb ik geen USB met minimaal 8 GB opslag. Vandaar mijn externe harde schijf.
Al met al ben ik dit allemaal aan het doen, daar mijn MacBook Air, te pas en te onpas zomaar uitvalt.
Als ik deze vervolgens weer aanzet, start deze weer op en krijg ik geen foutmeldingen.
Met Apple telefonisch contact gehad, waarbij we wat reset zaken hebben uitgevoerd, echter leek dit een paar dagen goed te gaan, maar helaas vandaag weer een keer of 5 dat deze uitviel in uur.
iemand ervaring met dit probleem?
Na option cmd R kwam hij met de vraag high sierra te installeren en dat is hij op dit moment netjes aan het doen!