De extra onderdelen voor de OS X-installatie kunnen niet worden gedownload!!

November 2015 aangepast in Algemeen
Ik heb de macbook pro van me zus gekregen en die wou ik dus even formatteren en volgens mij heb ik iets niet juist gedaan. Ik heb de mac opnieuw gestart en cmd + r ingedrukt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Dit is het juiste stappen plan. http://www.appletips.nl/een-mac-opnieuw-installeren-met-os-x-yosemite-clean-install/

    Je dient eerst de harde schijf te wissen (leeg te maken) en dan OS X opnieuw te installeren. Succes.
  • Quinten dat heb ik precies gedaan. Wanneer ik os x opnieuw wil installeren komt er een nieuw scherm waarop staat dat hij bezig met het downloaden van extra onderdelen voor de os x Mavericks. En na paar minuten komt er te staan van dat hij de extra onderdelen niet heeft kunnen downloaden


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Ik heb mijn macbook pro geformatteerd en als ik Maverick opnieuw wil downloaden krijg ik dit bericht: "De extra onderdelen voor de OS X-installatie kunnen niet worden gedownload". Ik kan er dus geen software meer op krijgen. Nu als ik het opstart komt er mapje met een vraagteken in het midden te voor schijn en die blijft knipperen. Ik heb de MacBook weer uitgezet en de procedure opnieuw uitgevoerd.

    Ik heb het als volgt gedaan:

    * MacBook opgestart en cmd + R ingedrukt en vervolgens kwam deze scherm:

    image

    image

    * Na deze is voltooid kwam deze scherm:

    image

    * Hier klik ik op Schijfhulpprogramma en vervolgens krijg ik deze scherm:

    image

    * Vervolgens heb ik op "Naamloos" geklikt ("Naamloos" was eerst Macintosh HD) en daarna op het kopje "wissen". Ik heb gekozen bij Structuur voor "Mac OS Uitgebreid (journaled):

    image

    * Na deze stappen heb ik op "wis..." geklikt wat rechts onder in staat.

    * Na dat de wissen is voltooid ben ik weer terug gegaan naar het begin scherm:

    image

    * Deze keer druk ik op "Installeer OS X opnieuw" en krijg ik vervolgens deze scherm:

    image

    * Na het drukken van "ga door" kom ik op het volgende scherm waar ik akkoord moet gaan met de voorwaarden. Na het akkoord gaan moet ik een schijf kiezen en dat is bij de schuif "Naamloos":

    image

    * Na het kiezen van de schuif klik ik vervolgens op "installeer" en krijg ik het volgende scherm:

    image

    * Deze installatie word niet afgerond want ik krijg het volgende bericht na paar minuten downloaden:

    image

    * En als ik op OK druk kom ik weer terug op het begin scherm:

    image

    Wat moet ik doen?




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • QuintenQuinten    Moderator
    Eerst en vooral: een pinkende map met een vraagteken, geeft weer dat er iets mis is met de harde schijf (hier zal een on complete installatie het probleem zijn).

    volgens bepaalde fora:
    - Computer mag niet in slaap gaan.
    - Voldoende RAM (+4GB)
    - Correct formateren van de harde schijf selecteer je Macintosh HD en kies OS X Uitgebreid journaled + kies eventueel voor meerdere keren wissen, kan nooit kwaad).
    - USB met installatie software helpt blijkbaar ook.
    - werkende internet connectie (kabel is het beste) en geen vast IP

    Dit zijn de eerste tips die ik tegen kom als ik het volgende opzocht:
    Can’t download additional components needed to install OS X
  • ebru_unal1 heb je het probleem al op kunnen lossen?? want ik loop nu ook exact tegen het zelfde probleem.

    zou graag de oplossing willen weten.
  • ik heb hetzelfde probleem pffff en nu
  • Ik ook , weet iemand een oplossing ?
  • February 2016 aangepast
    Goedemiddag, is er al iets meer bekend over de problematiek die hierboven beschreven wordt?
    Ik loop tegen hetzelfde probleem aan en krijg dit niet opgelost.

    Kunnen jullie mij iets laten weten?
  • Ray81,

    Ik heb geen oplossing kunnen vinden dus ben naar de geniusbar gegaan en daar hebben ze het voor me opgelost. Je kan ook eventueel met een vast internetkabel proberen misschien dat het dan wel lukt. Ik heb het zelf niet geprobeerd omdat mijn mac geen internetaansluiting had en wou er ook geen een kopen.
  • Ok, ik ga het nog eens proberen om een herstel externe aardeschijf te maken, dan laat ik mijn Macbook de software van een Externe harde schijf halen. Dan kan ik mijn internet connectie uitsluiten van dit probleem.
  • Ray81,

    Je kan ook op een usb de besturingssysteem downloaden en dan installeren via de usb op de laptop.
  • @ ebru_unal1,

    Helaas heb ik geen USB met minimaal 8 GB opslag. Vandaar mijn externe harde schijf.

    Al met al ben ik dit allemaal aan het doen, daar mijn MacBook Air, te pas en te onpas zomaar uitvalt.
    Als ik deze vervolgens weer aanzet, start deze weer op en krijg ik geen foutmeldingen.
    Met Apple telefonisch contact gehad, waarbij we wat reset zaken hebben uitgevoerd, echter leek dit een paar dagen goed te gaan, maar helaas vandaag weer een keer of 5 dat deze uitviel in uur.

    iemand ervaring met dit probleem?
  • Nee daar heb ik echt geen ervaring mee maar het best kan je langs een geniusbar gaan en dat helpt!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Hebben jullie de stappen gevolgd die ook in dit filmpje worden beschreven?
  • Ik had precies hetzelfde, was al bij de Apple shop geweest maar daar wisten ze het ook niet. Er kwam een man na mij en had hetzelfde probleem. Zou minimaal 80 euro kosten. Toen las ik bovenstaande tips. Lukte het eerst nog niet, en toen dacht ik, ik ga gewoon heel vaak wissen! Dus 'naamloos' wel 10x of meer gewist, en ook het kopje erboven een paar x achter elkaar gewist. Toen probeerde ik weer te installeren en toen lukte het ineens!! Dus in mijn geval was de truc, gewoon heel vaak wissen!
  • QuintenQuinten    Moderator
    @coversfamily zeer goed om te horen, bedankt.
  • Het probleem opgelost voor mij nadat ik er achter kwam dat er een verschil is tussen option command r & command r. de laatste telkens lion niet willen installeren met deze foutmelding, nadat ik de eerste commando had geprobeerd een smooth instalatie met een hogere os.
  • De tip van Johan is voor mij ook de oplossing gebleken, nadat mijn computer zei dat lion niet de extra onderdelen kon downloaden.
    Na option cmd R kwam hij met de vraag high sierra te installeren en dat is hij op dit moment netjes aan het doen!
Log In of Registreer om te reageren.