Excessief dataverbruik
Mijn dochter heeft steeds enorme pieken Dataverbruik op haar iPhone. We hebben al diverse keren alle instellingen gecontroleerd en het zou niet mogelijk moeten zijn. Weet iemand hier nog een andere mogelijkheid? Zou er sprake kunnen zijn van hacken? Hoe kun je erachter komen wat er speelt?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Om te zien of dit aanstaat:
Ga naar ‘Instellingen > Mobiel netwerk’
Scrol naar beneden en tik op het schuifje achter ‘Wi-Fi-assistentie’.
Bij iOS9 staat dit (helaas) standaard aan.
Ze had het al toen de assistent er nog niet was. Als je het verbruik bij de apps bekijkt, is er niets vreemds te zien. Het dataverbruik is vaak als zij helemaal niet met de telefoon bezig is geweest ( s nachts, tijdens de les).
Verder kan ze s'avonds Batterij > Energiebesparingsmodus inschakelen, deze zorgt dat er in minder mate data word opgehaald. Let op: na 80% opladen switcht deze automatisch uit, dus dien je die weer zelf in te schakelen
Tip: Contacteer eens je provider om je databundel eens te resetten/aan te passen. Zelf heb ik ook dit probleem gehad, waarbij het datavolume foutief werd geteld en mijn data veel sneller dus leek op te geraken. Na het aanpassen van de databundel (zelfde capaciteit) was mijn probleem opgelost.
Ik vrees dat het echt iets te maken heeft met een onderliggend programma dat niet in de lijst apps voorkomt.
Je kan eens kijken of haar e-mail niet op push staat, controleer ook of ze alle apps afsluit.
Kijk eens of het niet te maken heeft ververs op achtergrond, waardoor apps ook al gebruikt zij haar telefoon niet, toch data ophalen.