Excessief dataverbruik

Mijn dochter heeft steeds enorme pieken Dataverbruik op haar iPhone. We hebben al diverse keren alle instellingen gecontroleerd en het zou niet mogelijk moeten zijn. Weet iemand hier nog een andere mogelijkheid? Zou er sprake kunnen zijn van hacken? Hoe kun je erachter komen wat er speelt?

Reacties

  • KorKor
    October 2015 aangepast
    Het kan zijn dat Wifi Assist aanstaat, hierdoor zal de iPhone automatisch overschakelen op 3G of 4G als het Wi-Fi signaal te zwak is geworden. Helaas gaat de data hierdoor ten koste van je bundel.

    Om te zien of dit aanstaat:
    Ga naar ‘Instellingen > Mobiel netwerk’
    Scrol naar beneden en tik op het schuifje achter ‘Wi-Fi-assistentie’.

    Bij iOS9 staat dit (helaas) standaard aan.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Om ook nog minder data te gaan gebruiken kan je Dataroaming uitschakelen vind onder Mobiel netwerk. Op die zelfde pagina vind je onderaan ook nog het huidige data verbruik van de iPhone per app, en helemaal onderaan vind je nog eens het verbruik van het systeem zelf.
  • Dank voor jullie reacties. Dit hebben we echter allemaal al bekeken.
    Ze had het al toen de assistent er nog niet was. Als je het verbruik bij de apps bekijkt, is er niets vreemds te zien. Het dataverbruik is vaak als zij helemaal niet met de telefoon bezig is geweest ( s nachts, tijdens de les).
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kijk eens in de Privacy instellingen ook eventueel zie je daar de oorzaak, kan je ook eens zeggen welke apps/systeeminstellingen het meest verbruiken + hoeveelheid + en sinds wanneer dit telde?

    Verder kan ze s'avonds Batterij > Energiebesparingsmodus inschakelen, deze zorgt dat er in minder mate data word opgehaald. Let op: na 80% opladen switcht deze automatisch uit, dus dien je die weer zelf in te schakelen

    Tip: Contacteer eens je provider om je databundel eens te resetten/aan te passen. Zelf heb ik ook dit probleem gehad, waarbij het datavolume foutief werd geteld en mijn data veel sneller dus leek op te geraken. Na het aanpassen van de databundel (zelfde capaciteit) was mijn probleem opgelost.
  • Ze is net overgestapt naar een andere provider.
    Ik vrees dat het echt iets te maken heeft met een onderliggend programma dat niet in de lijst apps voorkomt.
  • Wat staat er bij systeem dat verbruikt is?

    Je kan eens kijken of haar e-mail niet op push staat, controleer ook of ze alle apps afsluit.

    Kijk eens of het niet te maken heeft ververs op achtergrond, waardoor apps ook al gebruikt zij haar telefoon niet, toch data ophalen.
Log In of Registreer om te reageren.