Hoe best verder na clean install El Capitan?
Hi,
Ik ga dus een clean install doen van 10.11 maar wil natuurlijk erna gewoon mijn eigen gegevens terug. Ik heb TM Backups, maar, het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik alle rommel van de vorige upgrades terugzet.
Wat is de beste optie om in zo'n min mogelijke tijd toch zoveel mogelijk data terug te zetten zodat ik verder kan met een machine met nieuw OS, en toch met eigen data alreeds op?
De reden waarom ik een clean install écht wil uitvoeren is namelijk omdat ik al een aantal updates na elkaar heb geinstalleerd, en eerder een update van El Capitan probeerde. Na deze update was mijn Mac echter zeer traag en gebeurde er vanalles wat niet hoorde.
Any help / tips / tricks are welcome :-)
Thanks !
Ik ga dus een clean install doen van 10.11 maar wil natuurlijk erna gewoon mijn eigen gegevens terug. Ik heb TM Backups, maar, het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik alle rommel van de vorige upgrades terugzet.
Wat is de beste optie om in zo'n min mogelijke tijd toch zoveel mogelijk data terug te zetten zodat ik verder kan met een machine met nieuw OS, en toch met eigen data alreeds op?
De reden waarom ik een clean install écht wil uitvoeren is namelijk omdat ik al een aantal updates na elkaar heb geinstalleerd, en eerder een update van El Capitan probeerde. Na deze update was mijn Mac echter zeer traag en gebeurde er vanalles wat niet hoorde.
Any help / tips / tricks are welcome :-)
Thanks !
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Maar bij een clean install waarbij een Time Machine word terug gezet worden enkel bestanden terug geplaatst die er toe doen, (ook die worden enkel geüpdatet) OSX houd rekening dat er geen oude versies (upgrades) woden geback-upt.
Verder kan het zijn dat jouw computer last had door een Extentie file die niet juist werkte zie: http://genius.appletips.nl/discussion/2164/mac-start-niet-meer-op-na-installatie-el-capitan#latest
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het voordeel van een cleaninstall zie ik dan niet, of mis ik iets ?
Nu mijn vraag: kan ik na de clean instal mijn mail terugzetten/importeren in het programma Mail vanaf een oude/andere Time Machine backup gemaakt in Yosemite en zo de accounts, in en uitgaande mail en archief weer kan gebruiken.
@maccor dat kan, je kan de gemakkelijkste manier gaan gebruiken en dat is via Postbus > Exporteer postbus ... en later dan weer Archief Postbus. Als je wilt de mails via Finder terug wilt zetten is het deze map
~/Library/Mail
en start dan Time MachineVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk