Bootable USB OS X El Capitan
Hi Guys !
Ik probeerde de dag van de release van El Capitan om een Bootable USB te maken, maar helaas tot op vandaag ben ik daar nog niet in geslaagd.
Het is te zeggen. Via Diskmaker X heb ik een poging gedaan, alles was succesvol afgerond volgens Diskmaker, ik herstart mn Mac (Macbook Pro Retina met 4GB ram en 512GB SSD) ... houdt ALT ingedrukt, selecteer mijn USB, het apple logo komt tevoorschijn met een progress bar. eens de progress bar ten einde is, komt het verbodstekentje tevoorschijn. Mijn mac wil dus niet starten vanop de USB / de USB niet inladen.
Ik dacht eerst "diskmaker heeft misschien een foutje gemaakt, ik probeer via terminal de bootable USB te maken." ... Maar na wat geduld, helaas, hetzelfde probleem.
Je zou misschien denken, dat het aan de USB ligt, maar deze is echter splinternieuw, net gekocht, speciaal voor deze bootable usb te maken. Het is er eentje van 16GB dus er zou plaats genoeg moeten zijn ook.
Iemand een idee hoe dit te fixen valt? Ikzelf heb namelijk écht geen idee meer...
Ik probeerde de dag van de release van El Capitan om een Bootable USB te maken, maar helaas tot op vandaag ben ik daar nog niet in geslaagd.
Het is te zeggen. Via Diskmaker X heb ik een poging gedaan, alles was succesvol afgerond volgens Diskmaker, ik herstart mn Mac (Macbook Pro Retina met 4GB ram en 512GB SSD) ... houdt ALT ingedrukt, selecteer mijn USB, het apple logo komt tevoorschijn met een progress bar. eens de progress bar ten einde is, komt het verbodstekentje tevoorschijn. Mijn mac wil dus niet starten vanop de USB / de USB niet inladen.
Ik dacht eerst "diskmaker heeft misschien een foutje gemaakt, ik probeer via terminal de bootable USB te maken." ... Maar na wat geduld, helaas, hetzelfde probleem.
Je zou misschien denken, dat het aan de USB ligt, maar deze is echter splinternieuw, net gekocht, speciaal voor deze bootable usb te maken. Het is er eentje van 16GB dus er zou plaats genoeg moeten zijn ook.
Iemand een idee hoe dit te fixen valt? Ikzelf heb namelijk écht geen idee meer...
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Ben je echt zeker dat het daar aan ligt? Ik ga hier geen verzameling USB sticks aanleggen :-P en het enige wat ik in USB3 heb zijn WD PASSPORT schijven maar die worden uiteraard al gebruikt..
Uw USB:
Writing speed: up to 15 MB/Sec. Reading speed: up to 24 MB/Sec
De USB waarmee ik het heb geprobeerd
Writing speed: up to 20 MB/Sec. Reading speed: up to 110 MB/Sec
Trowens heb je gebruik gemaakt van een GUID Partition Table? In schijf hulpprogramma: http://www.appletips.nl/os-x-el-capitan-een-installatie-usb-stick-maken/ http://www.appletips.nl/os-x-yosemite-beta-installeren-op-een-extra-partitie/
Weet je zeker dat de kopie van El Capitan die je hebt gedownload goed is?
@Kor : ja de download is sowieso goed. Is al 2e download. En hij start van in programma folder sowieso.
En idd, createinstallmedia doet al het nodige wat voorzien moet worden met de stick normaliter.
Wat denken jullie? Doe ik best opnieuw een recovery / clean install van 10.10 en dan een update over die clean install? Of is er toch nog ergens een uitweg ?:)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk