Computernaam veranderen?
mijn oude computer gaat over naar een nieuwe collega. Als we nu de computer opstarten zien we staan Imac-Pascal. Ik wens deze te veranderen naar Imac-naam collega. Ik heb via delen de computernaam gewijzigd. Via ons netwerk zie ik inderdaad de naam Imac nieuwe naam collega. Als ik echter de computer opstart blijf ik Imac-Pascal krijgen. Waar dien ik deze te veranderen zodat hij ook opstart met de naam van mijn collega
vriendelijke groeten
Pascal
vriendelijke groeten
Pascal
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Waar bedoel je dat je dit ziet, na de herstart? in het inlogscherm?
Als dit nog altijd niet lukt kan je het volgende doen:
In Terminal
sudo scutil --set OudeNaam NieuweNaam
Is inderdaad op het inlogscherm dat mijn naam blijft staan
mvg
pascal
http://www.appletips.nl/een-bericht-toevoegen-aan-het-os-x-inlogscherm/
Ik dacht dat dit kon bij delen en daar de naam veranderen. Maar blijkbaar wijzigt hiermee het inlogscherm niet
Het is wel zo dat we nu binnen ons netwerk deze computer wel zien staan met de nieuwe naam die gekozen werd via het delen
in de systeeminstellingen
Pascal
Dus maak je best een nieuwe gebruiker aan met al direct de juiste gebruiksnaam en kies je voor Beheerder, de rest vul je zoals gewenst aan.
Vervolgens log je uit en ga je naar het nieuwe account, Daar kan je terug naar het zelfde panel gaan en daar de oude gebruiker verwijderen.
Waarschijnlijk zijn er nog gegevens die moeten worden overgezet
mvg
Pascal
~/Publiek
Deze is bereikbaar voor alle accounts, en computers binnen je netwerk.Om dan deze folder te bereiken op het andere account ga je naar volgend pad:
/Users/Imac-Pascal/Publiek