Computernaam veranderen?

October 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
mijn oude computer gaat over naar een nieuwe collega. Als we nu de computer opstarten zien we staan Imac-Pascal. Ik wens deze te veranderen naar Imac-naam collega. Ik heb via delen de computernaam gewijzigd. Via ons netwerk zie ik inderdaad de naam Imac nieuwe naam collega. Als ik echter de computer opstart blijf ik Imac-Pascal krijgen. Waar dien ik deze te veranderen zodat hij ook opstart met de naam van mijn collega


vriendelijke groeten
Pascal

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je geen complete nieuwe re-install doen?
    Waar bedoel je dat je dit ziet, na de herstart? in het inlogscherm?

    Als dit nog altijd niet lukt kan je het volgende doen:
    In Terminal
    sudo scutil --set OudeNaam NieuweNaam
  • is niet echt nodig om her instal te doen, alle programma's blijven gelijk, het wordt alleen een andere gebruiker
    Is inderdaad op het inlogscherm dat mijn naam blijft staan

    mvg
    pascal
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb een klein vermoeden dat het om dit gaat:
    http://www.appletips.nl/een-bericht-toevoegen-aan-het-os-x-inlogscherm/
  • neen, daar gaat het niet om. Op je beginscherm zie je 2 icoontjes staan, een voor gastgebruiker en een voor de"computernaam" in mijn geval Imac Pascal, maar ik wens deze te veranderen door de persoon die effectief de computer gebruikt.
    Ik dacht dat dit kon bij delen en daar de naam veranderen. Maar blijkbaar wijzigt hiermee het inlogscherm niet
    Het is wel zo dat we nu binnen ons netwerk deze computer wel zien staan met de nieuwe naam die gekozen werd via het delen
    in de systeeminstellingen

    Pascal
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je wilt de gebruikersnaam veranderen: Systeemvoorkeuren ▸ Gebruikers en groepen ▸ Rechtermuisknop op de gebruiker ▸ Geavanceerde Opties (dit kan problemen veroorzaken)
    Dus maak je best een nieuwe gebruiker aan met al direct de juiste gebruiksnaam en kies je voor Beheerder, de rest vul je zoals gewenst aan.

    Vervolgens log je uit en ga je naar het nieuwe account, Daar kan je terug naar het zelfde panel gaan en daar de oude gebruiker verwijderen.
  • ok dat is me nu gelukt, maar op de oude account staan nu nog gegevens op het bureaublad, hoe krijg ik deze nu op het bureaublad nieuwe account?
    Waarschijnlijk zijn er nog gegevens die moeten worden overgezet

    mvg
    Pascal
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan altijd deze bestanden in volgende folder plaatsen
    ~/Publiek Deze is bereikbaar voor alle accounts, en computers binnen je netwerk.

    Om dan deze folder te bereiken op het andere account ga je naar volgend pad: /Users/Imac-Pascal/Publiek
Log In of Registreer om te reageren.