Chat via Airport Express?
Hallo,
Kan iemand mij vertellen of ik kan schatten via mijn apple netwerk.
Airport express, div i Phones 6, iPads 2e een Mac en een Macbook, allen draaien op de wifi van de Airport.
Wat ik wil, is als mijn dochter de muziek te hard heeft staan op zolder haar een berichte kunnen sturen of die zooi wat zachter kan en bv iedereen een berichte sturen dat het eten klaar is. I.P.V met rot te rennen in huis en te schreeuwen naar boven AAAAAn Tafel !!!
Ik heb al veel gelezen en kan alles delen, documenten, muziek, foto 's etc, maar communiceren binnen mn eigen netwerk kom ik nergens tegen.
Wie heeft er een idee
Robbert
Kan iemand mij vertellen of ik kan schatten via mijn apple netwerk.
Airport express, div i Phones 6, iPads 2e een Mac en een Macbook, allen draaien op de wifi van de Airport.
Wat ik wil, is als mijn dochter de muziek te hard heeft staan op zolder haar een berichte kunnen sturen of die zooi wat zachter kan en bv iedereen een berichte sturen dat het eten klaar is. I.P.V met rot te rennen in huis en te schreeuwen naar boven AAAAAn Tafel !!!
Ik heb al veel gelezen en kan alles delen, documenten, muziek, foto 's etc, maar communiceren binnen mn eigen netwerk kom ik nergens tegen.
Wie heeft er een idee
Robbert
Reacties
https://support.apple.com/kb/PH20182?viewlocale=nl_NL&locale=en_US
grt. Robbert
Alternatief is Slack ook een zeer goed chatprogramma voor alle apparaten (helaas niet lokaal).
Beide hebben mogelijkheid ook tot video bellen.
groet,
Robbert
Ik heb bovenstaande getest en dat werkt, maar alleen bedraad, via WIFI gaat het niet lukken, Mijn vraag is dan, is wifi geen echt netwerk, maar alleen internet share ?? Want met koper er tussen kan het wel, dit zal toch anno 2015 niet zo zijn dat je echt moet gaan verbinden om een ander te zien ??
Help!
2. Zolang je Wifi station met je netwerk is verbonden d.w.z een Wifi-router verbonden met modem via een kabel. En deze dan ook correct is ingesteld moet dit lukken.
3. Gebruik je iets of wat van proxy's of beveiligingen die niet zijn ingesteld bij je Wifi voorkeuren in Systeemvoorkeuren.
Zing medem met een Airport express, modem laten instellen dat de wifi uit is dus alleen de Airport express voor de Wifi, iMac met kabel aan de airport gekoppeld.
5222 en 5223
https://confluence.atlassian.com/display/HIPCHATKB/Unable+to+sign+in+to+the+HipChat+desktop+app