Chat via Airport Express?

September 2015 aangepast in Airport en netwerken
Hallo,
Kan iemand mij vertellen of ik kan schatten via mijn apple netwerk.
Airport express, div i Phones 6, iPads 2e een Mac en een Macbook, allen draaien op de wifi van de Airport.
Wat ik wil, is als mijn dochter de muziek te hard heeft staan op zolder haar een berichte kunnen sturen of die zooi wat zachter kan en bv iedereen een berichte sturen dat het eten klaar is. I.P.V met rot te rennen in huis en te schreeuwen naar boven AAAAAn Tafel !!!
Ik heb al veel gelezen en kan alles delen, documenten, muziek, foto 's etc, maar communiceren binnen mn eigen netwerk kom ik nergens tegen.

Wie heeft er een idee

Robbert

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
  • Ja dat heb ik gelezen dat het zou moeten kunnen, maar .....heb ik dat al of moet ik het downladen en dat is dan toch anders als het standaard iMessaging ????
  • timoshatimosha    Moderator
    Dat is een instelling in de Preferences van Messages.
  • Heb ik gevonden en ben er mee aan de slag gegaan, maar het werkt niet. Ik ben naar iets op zoek wat niet alleen op de mac's werkt, maar ook op de iPad 's en de Iphone 4 en 6, kortom ik kom niets tegen, je zou toch met elkaar moeten kunnen communiceren zonder dat je elkaar sms of moet appen. Dus ben nog steeds op zoek.

    grt. Robbert
  • Heeft iemand nog een idee, het zou toch moeten kunnen, dat je over je eigen netwerk, wifi of vaste bekabeling zou moeten kunnen schatten met elkaar ?? Zonder dat je moet gaan mailen, appen of sms en !!!!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik weet niet wat je programmeer kennis is, maar HipChat is een ideale tool voor een lokaal chat programma te maken, cross Device.

    Alternatief is Slack ook een zeer goed chatprogramma voor alle apparaten (helaas niet lokaal).

    Beide hebben mogelijkheid ook tot video bellen.
  • Jij bent goed bezig, me eerst al geholpen om geen beta gebruiker meer te zijn en dan nu deze optie. Ik ga aan de slag en laat het weten.

    groet,
    Robbert
  • QuintenQuinten    Moderator
    Graag gedaan en succes
  • Hoi allen,

    Ik heb bovenstaande getest en dat werkt, maar alleen bedraad, via WIFI gaat het niet lukken, Mijn vraag is dan, is wifi geen echt netwerk, maar alleen internet share ?? Want met koper er tussen kan het wel, dit zal toch anno 2015 niet zo zijn dat je echt moet gaan verbinden om een ander te zien ??

    Help!
  • QuintenQuinten    Moderator
    1. Welke van bovenstaande heb je getest.
    2. Zolang je Wifi station met je netwerk is verbonden d.w.z een Wifi-router verbonden met modem via een kabel. En deze dan ook correct is ingesteld moet dit lukken.
    3. Gebruik je iets of wat van proxy's of beveiligingen die niet zijn ingesteld bij je Wifi voorkeuren in Systeemvoorkeuren.
  • Sorry was even weg, ik heb beide gebruikt, waarvan alleen Hipchat de gene was die het bedraad wel deed maar via wifi doen ze het beiden niet.
  • Nee gebruik geen proxy of iets dergelijks.
    Zing medem met een Airport express, modem laten instellen dat de wifi uit is dus alleen de Airport express voor de Wifi, iMac met kabel aan de airport gekoppeld.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Volgende poorten moeten opstaan op je Airport en best ook op je modem:
    5222 en 5223
    https://confluence.atlassian.com/display/HIPCHATKB/Unable+to+sign+in+to+the+HipChat+desktop+app
  • EN.............t werkt, Top
  • QuintenQuinten    Moderator
    Super om te horen, ik sluit bij deze de discussie.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.