Maverick is niet te installeren
Ik heb getracht op mijn Mac Book Pro met Lion Mavericks te installeren. Het downloaden gaat goed maar als ik wil installeren komt hij met "Selecteer de schijf waarop u OS X wilt installeren" en vervolgens toont mijn computer mijn harde schijf waarop ruimte genoeg is maar dan komt hij met een niet zwarte installeer knop welke niet werkt. Ik kan alleen nog naar vorige klikken. Weet iemand raad? Thks Martien Wijnen
Reacties
Misschien dat het aan de bestandspermissies ligt...
Start het schijfhulpprogramma en selecteer je harddisk in de linkerkolom.
Klik hierna op 'Herstel schijbevoegdheden' nadat dit proces klaar is, herstart je je Mac en probeer je het opnieuw.
Wie weet raad? gr. Martien Wijnen
http://osxdaily.com/2013/06/12/make-boot-os-x-mavericks-usb-install-drive/
Succes.
En Applefan ik heb gezocht naar Backups.backupdb maar deze kan ik ook niet vinden op mijn Mac Book.
Hoe nu verder. Apple maar bellen?
1) Open een terminal;
2) Geeft het commando "tmutil disablelocal" in (zonder aanhalingstekens);
3) Herstart de Mac;
Tijdens de herstart worden eventuele lokale backups gewist.
wordt een beetje radeloos
Processor: Core i7 - 2800 MHz Geheugen: 8 GB Harddisk: 1000 GB
Ik denk 2011
Open Systeemvoorkeuren en dan Time Machine. Schakel Time Machine uit. Probeer dan nog eens om Mavericks te installeren.
Het zou kunnen dat het een hidden file is. Open terminal en doe het volgende commando:
defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles TRUE
dan :
killall Finder
Dit herstart de finder met hidden files zichtbaar. Dan opnieuw zoeken naar Backups.backupdb.
Om het terug te zetten hetzelfde commando maar dan met FALSE aan het eind en weer de finder herstarten.
Succes
Misschien simpel gedacht van mij, maar volgens mij moet je Mavericks pas
installeren als je de laatste vorige updates hebt geïnstalleerd. Na Lion kwam nog
Mountain Lion.
Men kan updaten naar OS X Mavericks vanaf Snow Leopard, Lion of Mountain Lion.
Persoonlijk begrijp ik niet waarom mensen de latere update (bijvoorbeeld van Lion naar Mountain Lion) niet hebben uitgevoerd, met name als je nog een tamelijk recent apparaat hebt, bijvoorbeeld na 2009. Verkeerde zuinigheid bij de vorige versies? Nu het gratis is wil iedereen prompt Mavericks downloaden. ;-)
Mijn vorige iMac (2009 tot een maand terug, ik begon met Leopard) die overgenomen is door een vriend, heb ik altijd netjes bijgehouden en ook op deze iMac ging het downloaden van Mavericks probleemloos. Het is zijn eerste iMac en hij is er dolgelukkig mee.