Maverick is niet te installeren

Ik heb getracht op mijn Mac Book Pro met Lion Mavericks te installeren. Het downloaden gaat goed maar als ik wil installeren komt hij met "Selecteer de schijf waarop u OS X wilt installeren" en vervolgens toont mijn computer mijn harde schijf waarop ruimte genoeg is maar dan komt hij met een niet zwarte installeer knop welke niet werkt. Ik kan alleen nog naar vorige klikken. Weet iemand raad? Thks Martien Wijnen

Reacties

  • RichardRichard    Beheerder
    Dat is vreemd!

    Misschien dat het aan de bestandspermissies ligt...

    Start het schijfhulpprogramma en selecteer je harddisk in de linkerkolom.

    Klik hierna op 'Herstel schijbevoegdheden' nadat dit proces klaar is, herstart je je Mac en probeer je het opnieuw.

  • het werkt niet. Als ik op de harde schijf klik zegt hij 'Deze schijf wordt gebruikt voor Time-Machine reservekopieen'.
    Wie weet raad? gr. Martien Wijnen
  • Waarschijnlijk heb je een folder Backups.backupdb op je harde schijf staan. Dat wordt door Time Machine als backup gezien. waarschijnlijk een overblijfsel? Als je Time Machine op een andere schijf hebt lopen kan je deze gewoon weggooien en dan werkt het wel. Succes
  • Bedankt voor het advies. Helaas JLF hier snap ik niet zo veel van. Ik ben maar een leek op dit gebied.
    En Applefan ik heb gezocht naar Backups.backupdb maar deze kan ik ook niet vinden op mijn Mac Book.
    Hoe nu verder. Apple maar bellen?
  • timoshatimosha    Moderator
    Probeer het volgende eens:

    1) Open een terminal;
    2) Geeft het commando "tmutil disablelocal" in (zonder aanhalingstekens);
    3) Herstart de Mac;

    Tijdens de herstart worden eventuele lokale backups gewist.
  • Helaas timosha, ook dit werkt niet!
    wordt een beetje radeloos
  • timoshatimosha    Moderator
    Welk type MacBook Pro heb je? Ik bedoel uit welk productiejaar?
  • November 2013 aangepast
    MacBook Pro 13" i7 2.8

    Processor: Core i7 - 2800 MHz Geheugen: 8 GB Harddisk: 1000 GB

    Ik denk 2011

  • timoshatimosha    Moderator
    November 2013 aangepast
    Ik heb jouw bericht iets ingekort. ;-) Op die Mac zou Mavericks probleemloos moeten installeren.

    Open Systeemvoorkeuren en dan Time Machine. Schakel Time Machine uit. Probeer dan nog eens om Mavericks te installeren.
  • Nu zegt hij: OS X kan niet op 'Naamloos' worden geïnstalleerd
  • Martien schreef: En Applefan ik heb gezocht naar Backups.backupdb maar deze kan ik ook niet vinden op mijn Mac Book.

    Het zou kunnen dat het een hidden file is. Open terminal en doe het volgende commando:

    defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles TRUE

    dan :

    killall Finder

    Dit herstart de finder met hidden files zichtbaar. Dan opnieuw zoeken naar Backups.backupdb.

    Om het terug te zetten hetzelfde commando maar dan met FALSE aan het eind en weer de finder herstarten.

    Succes
  • Ook hier lees ik Lion als laatste is geïnstalleerd om Mavericks toe te voegen.
    Misschien simpel gedacht van mij, maar volgens mij moet je Mavericks pas
    installeren als je de laatste vorige updates hebt geïnstalleerd. Na Lion kwam nog
    Mountain Lion.
  • timoshatimosha    Moderator
    @ReneR

    Men kan updaten naar OS X Mavericks vanaf Snow Leopard, Lion of Mountain Lion.
  • November 2013 aangepast
    Ik begrijp het. Dat is mooi. Wat ik zo 123 constateer is dat de mensen met problemen Mavericks echter downloaden vanaf een voorgaand (toch wel verouderd) systeem, dan Mountain Lion.
    Persoonlijk begrijp ik niet waarom mensen de latere update (bijvoorbeeld van Lion naar Mountain Lion) niet hebben uitgevoerd, met name als je nog een tamelijk recent apparaat hebt, bijvoorbeeld na 2009. Verkeerde zuinigheid bij de vorige versies? Nu het gratis is wil iedereen prompt Mavericks downloaden. ;-)
    Mijn vorige iMac (2009 tot een maand terug, ik begon met Leopard) die overgenomen is door een vriend, heb ik altijd netjes bijgehouden en ook op deze iMac ging het downloaden van Mavericks probleemloos. Het is zijn eerste iMac en hij is er dolgelukkig mee.
  • Apple care maar gebeld. kopietje maken en de harde schijf leegmaken. Dan Mountain Lion downloaden daarna Mavericks downloaden en installeren dan migratie ass kopietje terugzetten dan div programma's uit de apple store downloaden. Het is een weekendje stampen geweest maar het gaat werken. Nu nog de programma's terug halen welke ik had gekocht zoals Airfoil ect. Wat een gedoe maar er komt licht in de tunnel. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Het werkte altijd met alle update's volautomatisch. Ga rustig verder in de hoop dat alles weer goed komt. Gr. Martien
  • timoshatimosha    Moderator
    Goed dat het opgelost is. Succes verder beste Martien. ;-)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.