Actieve internettijd verlengen?
Als ik bij systeemvoorkeuren de actieftijd van internet van 30 minuten wil verlengen,
lukt dat niet. 300 minuten wordt toegepast, het slot gaat erop en als ik dertig minuten niets doe,
moet ik opnieuw verbinding maken. In 10.7.5 had ik daar geen last van.
Wie kan me helpen?
lukt dat niet. 300 minuten wordt toegepast, het slot gaat erop en als ik dertig minuten niets doe,
moet ik opnieuw verbinding maken. In 10.7.5 had ik daar geen last van.
Wie kan me helpen?
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
PPP (Point to Point Protocol)? Gebruik jij de een of andere inbelverbinding?
internet: de dongel. Maar dat was ook al zo bij 10.7 en daar had ik zoals gezegd dat probleem niet. De vraag is dus waarom je ogenschijnlijk de mogelijkheid krijgt de actiefperiode te verlengen, terwijl het niet werkt.
Dus ik verhuis mijn vraag daarheen. Bedankt voor jullie reacties, Quinten en Timosha.
Groet, Paul
Eerst zorg er voor dat je ergens ALLE gegevens hebt bewaard papier/screenshot, van alles binnen in het Netwerk paneel, vervolgens, zet je wifi uit en verwijder alle Ethernet kabels en Thunderbold/USB naar Ethernet kabels.
Ga via Finder (Ga > Ga naar map...) naar volgende map
/Library/Preferences/SystemConfiguration
Alles binnen deze map mag je naar het Bureaublad verplaatsen (niet kopiëren)
Herstart de computer, en je zal zien dat binnen de originele map, verschillende bestanden terug zijn aangemaakt. Terug in Systeem voorkeuren zet je alle instellingen zoals je hebt bij gehouden terug en als dit geslaagd is mag je de map op je bureaublad in de prullenmand slepen.
Helaas heeft deze procedure geen verbetering opgeleverd. Systeemvoorkeuren weigert de opdracht uit te voeren. Bovendien is deze 10.9 geen upgrade, maar een schoon geïnstalleerde, dus zou er geen oud materiaal moeten zijn, lijkt me.