Actieve internettijd verlengen?

August 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Als ik bij systeemvoorkeuren de actieftijd van internet van 30 minuten wil verlengen,
lukt dat niet. 300 minuten wordt toegepast, het slot gaat erop en als ik dertig minuten niets doe,
moet ik opnieuw verbinding maken. In 10.7.5 had ik daar geen last van.
Wie kan me helpen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je wat meer informatie geven waar zich dit bevind? Binnen welk panneel van Systeem voorkeuren? Eventueel met een screenshot.
  • In het paneel internet, geavanceerd, PPP, tweede regel
  • timoshatimosha    Moderator
    @Gerdi98

    PPP (Point to Point Protocol)? Gebruik jij de een of andere inbelverbinding?
  • Ja, ik heb geen vaste verbinding met de wal, dus alles verloopt via draadloos
    internet: de dongel. Maar dat was ook al zo bij 10.7 en daar had ik zoals gezegd dat probleem niet. De vraag is dus waarom je ogenschijnlijk de mogelijkheid krijgt de actiefperiode te verlengen, terwijl het niet werkt.
  • Ik besef dat ik bij de verkeerde groep heb aangebeld: ik moet bij )S X 10.9 zijn.
    Dus ik verhuis mijn vraag daarheen. Bedankt voor jullie reacties, Quinten en Timosha.

    Groet, Paul
  • timoshatimosha    Moderator
    Onnodig om een nieuwe discussie te beginnen. Ik heb deze discussie aangepast.
  • QuintenQuinten    Moderator
    August 2015 aangepast
    Wat je kan doen is je paneel internet in Systeemvoorkeuren te resetten, waarschijnlijk is het daardoor dan opgelost, doordat het nog oude instellingen zijn van een oud OS.

    Eerst zorg er voor dat je ergens ALLE gegevens hebt bewaard papier/screenshot, van alles binnen in het Netwerk paneel, vervolgens, zet je wifi uit en verwijder alle Ethernet kabels en Thunderbold/USB naar Ethernet kabels.

    Ga via Finder (Ga > Ga naar map...) naar volgende map
    /Library/Preferences/SystemConfiguration
    Alles binnen deze map mag je naar het Bureaublad verplaatsen (niet kopiëren)
    Herstart de computer, en je zal zien dat binnen de originele map, verschillende bestanden terug zijn aangemaakt. Terug in Systeem voorkeuren zet je alle instellingen zoals je hebt bij gehouden terug en als dit geslaagd is mag je de map op je bureaublad in de prullenmand slepen.
  • Beste Quinten,

    Helaas heeft deze procedure geen verbetering opgeleverd. Systeemvoorkeuren weigert de opdracht uit te voeren. Bovendien is deze 10.9 geen upgrade, maar een schoon geïnstalleerde, dus zou er geen oud materiaal moeten zijn, lijkt me.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik weet niet direct een mogelijke oplossing, misschien moet je het log bestand eens hier plaatsen, zodat anderen je kunnen helpen, maar op dat vlak heb ik niet erg ervaring :). Misschien heeft de VPN een eigen beveiliging waarbij de verbinding word verbroken na 30 minuten.
  • Misschien kun je dmv. een script je verbinding open houden door bijv. iedere 5 minuten een server op het Internet te pingen.
Log In of Registreer om te reageren.