Mail bijlagen verwijderen?
Alle email bijlage worden bewaard op de Mac en blijven toegankelijk via mail, zelfs als ze worden verwijderd.
mijn vraag is hoe ruim ik dat op.
Heb namelijk het laatste jaar heel veel foto's en filmpjes via de mail verzonden.
hoor graag van jullie
mijn vraag is hoe ruim ik dat op.
Heb namelijk het laatste jaar heel veel foto's en filmpjes via de mail verzonden.
hoor graag van jullie
Reacties
Om via finder de bijlagen te verwijderen zal je even bezig zijn. Deze bevinden zich in het mapje
~/Library/Mail
vervolgens vind je daar een V2 en V3, in V3 bevinden zich de huidige mailboxen, vervolgens ga je in je in de INBOX.mbox of voor Outlook Postvak IN.mbox. In deze map zal zich een andere map bevinden met een soort serienummer die een map Data bevat. In de map Data zie je allerlei mappen (genummerd vanaf 0. Sommige mappen zullen nog eens een onderverdeling bevatten gevolgd door een map Messages op dat zelfde niveau bevind zich dan soms ook een map Attachments en het is deze map die de Bestanden bevat.Een andere suggestie is de Mail accounts via het programma Mail verwijderen. En controleren of dat de mapjes in
~/Library/Mail
ook verdwenen zijn, anders moet je ze naar de prullenmand slepen.Ik kwam er achter toen ik de proefversie had laten draaien van cleanmymac.
alles is nu opgeschoond het waren 2850 foto's die ik het afgelopen jaar verstuurd had via de icloud mail.
Quinten en Westley bedankt
Het stond in bovenstaande map.