Mail bijlagen verwijderen?

August 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Alle email bijlage worden bewaard op de Mac en blijven toegankelijk via mail, zelfs als ze worden verwijderd.
mijn vraag is hoe ruim ik dat op.
Heb namelijk het laatste jaar heel veel foto's en filmpjes via de mail verzonden.
hoor graag van jullie

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Eerst en vooral zet je in de voorkeuren van mail dat de Verwijder niet-bewerkte downloads worden verwijderd nadat bericht is verwijderd. Bij stoppen van Mail is hier eigenlijk beter. Handmatig kan je via de menu optie Bericht > Verwijder bijlagen direct deze verwijderen. In het voorkeuren panneel kan je nog onder Accounts > geavanceerd nog 'Download alle bijlagen automatisch' uitvinken.

    Om via finder de bijlagen te verwijderen zal je even bezig zijn. Deze bevinden zich in het mapje ~/Library/Mail vervolgens vind je daar een V2 en V3, in V3 bevinden zich de huidige mailboxen, vervolgens ga je in je in de INBOX.mbox of voor Outlook Postvak IN.mbox. In deze map zal zich een andere map bevinden met een soort serienummer die een map Data bevat. In de map Data zie je allerlei mappen (genummerd vanaf 0. Sommige mappen zullen nog eens een onderverdeling bevatten gevolgd door een map Messages op dat zelfde niveau bevind zich dan soms ook een map Attachments en het is deze map die de Bestanden bevat.

    Een andere suggestie is de Mail accounts via het programma Mail verwijderen. En controleren of dat de mapjes in ~/Library/Mail ook verdwenen zijn, anders moet je ze naar de prullenmand slepen.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Vanuit de Mail applicatie kan het ook (wel niet achteraf) hoe lees je hier: http://www.appletips.nl/os-x-mail-alleen-de-bijlage-verwijderen/
  • Mensen bedankt probleem opgelost.
    Ik kwam er achter toen ik de proefversie had laten draaien van cleanmymac.
    alles is nu opgeschoond het waren 2850 foto's die ik het afgelopen jaar verstuurd had via de icloud mail.
    Quinten en Westley bedankt
  • /Users/frankfolkerts/Library/Mail/V2/AosIMAP-ffolk/Sent Messages.mbox/BD7BAE7D-89BA-451C-83FD-FEE44CB665C1/Data/1/1/Attachments/11303/

    Het stond in bovenstaande map.
  • iedereen bedankt kan gesloten worden
  • timoshatimosha    Moderator
    En ook hier het gevraagde slotje.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.