Ik heb een punt voor mijn bestanden?
Hallo,
Als ik een bestand vanuit mijn imac naar mijn mediabox stuur krijg ik twee bestanden op de mediabox te zien, waarvan een met een . ervoor.
Het ziet er zo uit bv.
.bestand
bestand
Het bestand met de punt ervoor daar kan ik ook verder niets mee.
Dit heb ik ook als ik een tomtom kaart vanuit mac naar het intern geheugen van de tomtom stuur. In de tomtom zie ik dan twee dezelfde kaarten staan, met een een punt ervoor.
Het lijkt dat als ik iets stuur vanuit mac os x naar een windows apparaat dat het dan mis gaat.
iemand een idee?
Als ik een bestand vanuit mijn imac naar mijn mediabox stuur krijg ik twee bestanden op de mediabox te zien, waarvan een met een . ervoor.
Het ziet er zo uit bv.
.bestand
bestand
Het bestand met de punt ervoor daar kan ik ook verder niets mee.
Dit heb ik ook als ik een tomtom kaart vanuit mac naar het intern geheugen van de tomtom stuur. In de tomtom zie ik dan twee dezelfde kaarten staan, met een een punt ervoor.
Het lijkt dat als ik iets stuur vanuit mac os x naar een windows apparaat dat het dan mis gaat.
iemand een idee?
Reacties
Voor OS X zijn dat verborgen bestanden. Voor andere besturingssystemen niet.
Dus, er gaat niets mis.
Bedankt voor de snelle reactie.
Elk bestandssysteem gebruikt resource forks. Als je data overzet van Windows NTFS naar OS X HFS+ krijg je soms Desktop.ini resource forks cadeau.
Je weet nu wat een punt vóór die bestanden betekent. Zullen we dan nu maar een punt áchter deze discussie zetten?