Time Machine en Mavericks
Dag maverick gedownload en externe back up aangesloten (Iomega). Op bureaublad blijft het symbool voor de iomega oranje en er is geen back up te maken?
graag advies
graag advies
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
PS ik gebruik de Iomega al jaren voor mijn MCB Pro en MCB Air zonder problemen.
Ik weet niet wat OSX Extended 9journaled) betekent helaas
Heb een MacBook Pro en een WD My passport 1TB USB drive aangesloten.
Een reservekopie wordt wel gemaakt maar tijdens het maken van een reservekopie draait het peiltje niet in de rondte en wordt ook niet groen tijdens de bewerking. Ik heb Mavericks gedownload en daarna ontstond dit probleem.
Bij WD verwijst men naar Apple maar die lost dit tot op heden niet op.
Wordt dus een welles nietes spelletje. Iemand hetzelfde probleem ?
Time Machine
Bij het maken van een reservekopie kreeg je in de menubalk altijd een draaiende cirkel te zien bij het Time Machine icon. Dit gedrag heeft Apple aangepast in OS X Mavericks, vanaf nu wordt je wel geattendeerd op dit proces, maar niet door een draaiende cirkel. Vanaf nu staat er een klein driehoekje in de cirkel dat toont op een reservekopie die wordt gemaakt.
Nogmaals: is die Lacie externe HDD geformatteerd in Mac OS Extended (Journaled) met een GUID partition table?
Als je dat niet meer weet kan je dat nakijken met het Schijfhulpprogramma.
Apple adviseert wel in een KB om virusscanners uit te zetten als een Time Machine backup traag is met OS X Mavericks:
http://support.apple.com/kb/PH14169?viewlocale=nl_NL
Goed dat je het probleem bij Apple hebt gemeld. Ik wil je graag helpen maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
Wij hebben hier twee (2) MacBook Pro (eentje met OS X 10.9.2 en een eentje met OS X 10.9.3). Die toestellen maken zonder de minste problemen elk uur een Time Machine backup op een Time Capsule.
Een iMac 27" (OS X 10.9.3) maakt met dezelfde regelmaat Time Machine backups op een Thunderbolt RAID, ook zonder problemen. Dan is er nog een Mac Pro Server (OS X 10.9.2 + OS X Server 3.1) die Time Machine backups maakt op een FW800 RAID, eveneens zonder problemen.
Dus, Time Machine backups op een Time Capsule en externe HDD schijnen wel te werken met Mavericks. De externe HDD zijn uiteraard wel in HFS+ geformatteerd. En op de Time Capsule staat geen andere data naast de Time Machine sparsebundles.
Het advies van Apple om virusscanners uit te zetten om doorlooptijden van TM enigszins acceptabel en vergelijkbaar te maken met eerdere versies van OS X dan 10.9.2 vind ik persoonlijk niet zo sterk...
Zelf gebruik ik 2 verschillende TM sets: een lokaal (USB2.0) en een via netwerk (NAS-WDMyCloud 4TB); beide voorheen vlot en probleemloos. Uiteindelijk wel tot stand gekomen BU's, maar doorlooptijden van 15+ uur voor incrementele BU is natuurlijk niet normaal.
Is misschien bekend of van 10.9.3 iets te verwachten is mbt deze problematiek?
In de Seed Notes van OS X 10.9.3 staat tot nu toe niets over de Time Machine backups. Ook op de Mac Development Fora is niets te vinden over problemen met TM in Mavericks.
Je schrijft nu dat je een NAS gebruikt voor TM backups! Met een NAS kan er wel een probleem zijn. Die NAS wordt hoogstwaarschijnlijk benaderd met het Microsoft SMB2 protocol. In Mavericks zijn er nog steeds problemen met SMB2. En daar zijn op de Mac Development Fora veel klachten over te vinden. Vooral over de enorme traagheid van SMB2 in vergelijking met AFP.
Waarom een TM backup traag zou zijn op een USB 2 HFS+ HDD, afgezien van de traagheid van USB 2, weet ik niet. Ik gebruik geen USB HDD.
Ik heb Mac BOOk Pro met OS X 10.9.2 ( 500 GB) en Mac Book Air met OS X 10.5.8.( 55 GB) Voor beide gebruik ik als back up medium de externe Iomega HDD Helium met opslagruimte van 300 GB. Structuur Mac OS Uitgebreid (Journaled). Met de MB Air duurt het ca. 5 minuten om een back up te maken en met de MB Pro stopt hij niet. Apple Nl verwees me naar Iomega, Lenovo, omdat de software op de Iomega fout zou zijn. Lenovo meldde echter dat er geen software op staat en dus de fout bij Apple software ligt.
En dan ben ik als ondeskundige de weg kwijt. Ik heb geen virusscanner apart op mijn beide apparaten staan.
Probeer eerst eens om die Mavericks backup te verifiëren. Option + op het TM icoontje in de menu bar klikken. Als dat niet werkt moet je misschien met een nieuwe TM backup beginnen.
Ik heb op de Apple Support Fora nog een bericht gevonden over problemen met een Iomega Helium HDD en Mavericks TM backups. Helaas zonder oplossing.
Overigens is mijn MBPro zeer langzaam geworden; na indrukken startknop duurt het meer dan 2 minuten voordat ik wachtwoord kan ingeven en daarna duurt het ook nog zeker 1 tot 2 minuten voordat iets benaderbaar is. Bureaublad is nagenoeg leeg en op Google vind ik geen oplossingen en Apple geeft niet thuis.