Hulp bij het instellen van een Airport Extreme?
Hallo
Ik ben al een tijdje opzoek naar de mijn antwoord maar kon nog niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Ik wil mijn modem in bridge mode zetten en mijn airport extreme als router, maar ik weet niet hoe ik mijn airport moet instellen daarvoor.
kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt
Ik ben al een tijdje opzoek naar de mijn antwoord maar kon nog niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Ik wil mijn modem in bridge mode zetten en mijn airport extreme als router, maar ik weet niet hoe ik mijn airport moet instellen daarvoor.
kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt
Reacties
Al je (Apple) apparaten zullen in iedere geval het netwerk dan als 1 zien en automatisch de beste kiezen op dat moment. Als je twee verschillende airports hebt en je wilt die tot 1 maken dan is dat een ander verhaal.
Je wilt de AirPort Extreme met een ethernetkabel aansluiten op je modem dat in brugmodus staat? Dat kan zonder probleem. Koppel eerst alles af, en begin bij je modem. Als dat in brugmodus is gezet, zet je het nog een keer uit en weer aan, en daarna sluit je de AirPort Extreme er op aan. Als je daar de standaard initialisatie doorloopt zal de AirPort Extreme correct ingesteld worden. (Als je modem al als router fungeert wordt dat gedetecteerd tijdens de initialisatie van de AE.)
Het is nu opgelost.