Hulp bij het instellen van een Airport Extreme?

Hallo

Ik ben al een tijdje opzoek naar de mijn antwoord maar kon nog niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Ik wil mijn modem in bridge mode zetten en mijn airport extreme als router, maar ik weet niet hoe ik mijn airport moet instellen daarvoor.

kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Je wilt je modem van je provider gebruiken als versterking van je netwerk? Je kan gewoon alles instellen op je Airport Extreme en dan het netwerk op de modem precies hetzelfde noemen als je dat op de Airport Extreme doet inclusief het wachtwoord.

    Al je (Apple) apparaten zullen in iedere geval het netwerk dan als 1 zien en automatisch de beste kiezen op dat moment. Als je twee verschillende airports hebt en je wilt die tot 1 maken dan is dat een ander verhaal.
  • Je vraagstelling is inderdaad enigszins onduidelijk.

    Je wilt de AirPort Extreme met een ethernetkabel aansluiten op je modem dat in brugmodus staat? Dat kan zonder probleem. Koppel eerst alles af, en begin bij je modem. Als dat in brugmodus is gezet, zet je het nog een keer uit en weer aan, en daarna sluit je de AirPort Extreme er op aan. Als je daar de standaard initialisatie doorloopt zal de AirPort Extreme correct ingesteld worden. (Als je modem al als router fungeert wordt dat gedetecteerd tijdens de initialisatie van de AE.)
  • Dankje wel Pieterr

    Het is nu opgelost.
  • Goed zo! :-)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.