Aankopen Mac App Store onzichtbaar
Mijn MacMini is klaar om aan mijn zoon te geven. Schijf gewist, nieuwe OSX-installatie en nieuw Apple-ID. Nu is in de App Store, bij aankopen niets zichtbaar, ook niet de standaard geïnstalleerde software zoals Yosemite, Pages, Numbers en al de rest. In de "App Store Help" vind ik het volgende:
Vooraf geïnstalleerde programma's aan uw account toevoegen: Voer een van de volgende handelingen uit:
Bijwerken vanuit het onderdeel 'Aankopen': Klik op 'Aankopen', klik op 'Accepteer' en log in met de Apple ID van de account waaraan u de programma's wilt toevoegen.
Bijwerken vanuit het onderdeel 'Uitgelicht', 'Toplijsten' of 'Categorieën': Zoek de app in het onderdeel 'Uitgelicht', 'Hitlijsten' of 'Categorieën' en klik vervolgens op 'Accepteer'.
Wat ik ook doe, ik kom nergens "Accepteer" tegen en vind nergens anders een oplossing. Wie heeft dit al meegemaakt?
Vooraf geïnstalleerde programma's aan uw account toevoegen: Voer een van de volgende handelingen uit:
Bijwerken vanuit het onderdeel 'Aankopen': Klik op 'Aankopen', klik op 'Accepteer' en log in met de Apple ID van de account waaraan u de programma's wilt toevoegen.
Bijwerken vanuit het onderdeel 'Uitgelicht', 'Toplijsten' of 'Categorieën': Zoek de app in het onderdeel 'Uitgelicht', 'Hitlijsten' of 'Categorieën' en klik vervolgens op 'Accepteer'.
Wat ik ook doe, ik kom nergens "Accepteer" tegen en vind nergens anders een oplossing. Wie heeft dit al meegemaakt?
Reacties
In de MAS staan alleen apps die je aangekocht hebt. Ook apps die je eventueel gratis gekregen hebt zoals Pages, Numbers, Keynote, enz... zijn voor Apple "aankopen". Dat zijn echter geen "standaard" apps.
De aangekochte apps kan je niet overzetten naar een ander Apple ID. Dat is ook logisch. Anders zou je al die apps niet alleen kunnen overzetten naar het Apple ID van de nieuwe eigenaar maar ook naar de Apple ID"s van de buurman en overbuurman. Of naar de Apple ID's van de hele voetbalclub. Het oorspronkelijke Apple ID staat trouwens versleuteld in de metadata van de aangekochte apps. Nee, er komen geen updates binnen. Updates komen alleen binnen als je in de MAS inlogt met het Apple ID waar de apps oorspronkelijk mee gekocht werden.
https://support.apple.com/kb/PH14193?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL
Er zijn in OSX een aantal apps inbegrepen: iMovie, Mail iTunes enz
Uiteraard krijg je daar updates voor.
Met jouw nieuwe Apple-ID heb je nog geen apps gekocht.
En dus geen updates hiervoor