Aankopen Mac App Store onzichtbaar

March 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Mijn MacMini is klaar om aan mijn zoon te geven. Schijf gewist, nieuwe OSX-installatie en nieuw Apple-ID. Nu is in de App Store, bij aankopen niets zichtbaar, ook niet de standaard geïnstalleerde software zoals Yosemite, Pages, Numbers en al de rest. In de "App Store Help" vind ik het volgende:
Vooraf geïnstalleerde programma's aan uw account toevoegen: Voer een van de volgende handelingen uit:
Bijwerken vanuit het onderdeel 'Aankopen': Klik op 'Aankopen', klik op 'Accepteer' en log in met de Apple ID van de account waaraan u de programma's wilt toevoegen.
Bijwerken vanuit het onderdeel 'Uitgelicht', 'Toplijsten' of 'Categorieën': Zoek de app in het onderdeel 'Uitgelicht', 'Hitlijsten' of 'Categorieën' en klik vervolgens op 'Accepteer'.

Wat ik ook doe, ik kom nergens "Accepteer" tegen en vind nergens anders een oplossing. Wie heeft dit al meegemaakt?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    De aankopen uit de Mac App Store verschijnen als je in de MAS inlogt met het Apple ID waar de aankopen mee gedaan werden. Je schrijft dat er een nieuw Apple ID gebruikt wordt. Met dat Apple ID zijn blijkbaar nog geen aankopen gedaan.
  • Na een nieuwe installatie en een nieuw Apple-ID zouden de standaard Apps toch zichtbaar moeten zijn in de Aankopen, anders kan de nieuwe eigenaar niets downloaden om bij eventuele problemen opnieuw te installeren. Komen er nog updates binnen als er niets in de lijst van aankopen staat? Als ik met mijn ID inlog zie ik natuurlijk wel de aankopen, dat is niet de bedoeling.
  • timoshatimosha    Moderator
    March 2015 aangepast
    In de Mac App Store staan geen standaard apps zoals Mail, Agenda, Contacten, Herinneringen enz... Die standaard apps zijn onderdeel van OS X.

    In de MAS staan alleen apps die je aangekocht hebt. Ook apps die je eventueel gratis gekregen hebt zoals Pages, Numbers, Keynote, enz... zijn voor Apple "aankopen". Dat zijn echter geen "standaard" apps.

    De aangekochte apps kan je niet overzetten naar een ander Apple ID. Dat is ook logisch. Anders zou je al die apps niet alleen kunnen overzetten naar het Apple ID van de nieuwe eigenaar maar ook naar de Apple ID"s van de buurman en overbuurman. Of naar de Apple ID's van de hele voetbalclub. Het oorspronkelijke Apple ID staat trouwens versleuteld in de metadata van de aangekochte apps.
    Komen er nog updates binnen als er niets in de lijst van aankopen staat?
    Nee, er komen geen updates binnen. Updates komen alleen binnen als je in de MAS inlogt met het Apple ID waar de apps oorspronkelijk mee gekocht werden.
  • Ergens zijn mijn hersencelletjes de weg kwijt. Het artikel van appletips van 5 november 2013 "Een Mac gereed maken voor verkoop" heb ik nauwkeurig uitgevoerd. Ik kan dan toch verwachten dat in de App Store iPhoto, iMovie en andere dingen zichtbaar zijn. Er staat enkel "U hebt nog geen apps gekocht." Kan dat problemen geven voor de nieuwe eigenaar in verband met updates of andere dingen?
  • Het gaat over een MacMini (Late 2012) met 8GB geheugen, een SD van 128GB en een HD van 1TB. Pages, Numbers, iMovie, iPhoto en Garage Band werken normaal, alleen zijn ze niet te zien in de aankopen lijst. Daarom weet ik niet of er nog updates gaan binnenkomen. Ik durf hem zo niet aan de nieuwe eigenaar bezorgen.
  • Hier is volgens mij sprake van verwarring:
    Er zijn in OSX een aantal apps inbegrepen: iMovie, Mail iTunes enz
    Uiteraard krijg je daar updates voor.

    Met jouw nieuwe Apple-ID heb je nog geen apps gekocht.
    En dus geen updates hiervoor
  • MacMini is ondertussen naar de nieuwe eigenaar. Alles werkt daar naar behoren, met een lege pagina in de App Store, als er daar problemen opduiken zal ik het wel horen. Hier mag een slotje op.
  • timoshatimosha    Moderator
    Het gevraagde slotje.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.