MacBook Air, medio 2013, komt moeilijk uit slaapstand
Sinds de laatste Yosemite update een raar probleem.
De air gaat zoals ie altijd al netjes deed in slaap, geen powernap. Nu laat ie als klep openstaat ook meldingen uit he berichtencentrum zien als er meldingen komen, dus dan even het scherm aanzet en weer snel uit gaat. Als dit gebeurd is en ik wil weer met de air gaan werken en ik druk bv. op de spatiebalk dan gaat het scherm aan, maar blijft zwart, met uitzondering van de cursor. Die is er wel en beweegt ook gewoon. Na dan een paar keer achter elkaar op het touchpad te klikken komt het beeld weer terug...... nooit last van gehad en ook mijn MacBook Pro medio 2012 en Mac mini medio 2011 hebben hier geen last van en worden netjes "wakker". Zou het toch aan het feit liggen dat deze toestellen geen powernap ondersteunen? Nogmaals powernap staat bij batterij gebruik uit, alleen bij gebruik op netvoeding staat ie aan.
De air gaat zoals ie altijd al netjes deed in slaap, geen powernap. Nu laat ie als klep openstaat ook meldingen uit he berichtencentrum zien als er meldingen komen, dus dan even het scherm aanzet en weer snel uit gaat. Als dit gebeurd is en ik wil weer met de air gaan werken en ik druk bv. op de spatiebalk dan gaat het scherm aan, maar blijft zwart, met uitzondering van de cursor. Die is er wel en beweegt ook gewoon. Na dan een paar keer achter elkaar op het touchpad te klikken komt het beeld weer terug...... nooit last van gehad en ook mijn MacBook Pro medio 2012 en Mac mini medio 2011 hebben hier geen last van en worden netjes "wakker". Zou het toch aan het feit liggen dat deze toestellen geen powernap ondersteunen? Nogmaals powernap staat bij batterij gebruik uit, alleen bij gebruik op netvoeding staat ie aan.
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Zie https://discussions.apple.com/message/27337505?ac_cid=tw123456#27337505
Kijk met EtreCheck na welke kext van derden geïnstalleerd zijn.
Problem description:
Wake up problem MacBook Air
EtreCheck version: 2.1.5 (108)
Report generated 26 december 2014 11:46:15 CET
Click the [Support] links for help with non-Apple products.
Click the [Details] links for more information about that line.
Click the [Adware] links for help removing adware.
Hardware Information: ??
MacBook Air (Verified)
MacBook Air - model: MacBookAir6,2
1 1.3 GHz Intel Core i5 CPU: 2-core
8 GB RAM Not upgradeable
BANK 0/DIMM0
4 GB DDR3 1600 MHz ok
BANK 1/DIMM0
4 GB DDR3 1600 MHz ok
Bluetooth: Good - Handoff/Airdrop2 supported
Wireless: en0: 802.11 a/b/g/n/ac
Video Information: ??
Intel HD Graphics 5000
Color LCD 1440 x 900
System Software: ??
OS X 10.10.1 (14B25) - Uptime: one day 3:42:46
Disk Information: ??
APPLE SSD SD0256F disk0 : (251 GB)
EFI (disk0s1) : 210 MB
Recovery HD (disk0s3) [Recovery]: 650 MB
Macintosh HD (disk1) / : 249.77 GB (195.16 GB free)
Core Storage: disk0s2 250.14 GB Online
USB Information: ??
Apple Internal Memory Card Reader
Apple Inc. BRCM20702 Hub
Apple Inc. Bluetooth USB Host Controller
Thunderbolt Information: ??
Apple Inc. thunderbolt_bus
Gatekeeper: ??
Mac App Store and identified developers
Launch Agents: ??
[not loaded] com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist [Support]
[running] com.adobe.AdobeCreativeCloud.plist [Support]
[loaded] com.google.keystone.agent.plist [Support]
[loaded] com.oracle.java.Java-Updater.plist [Support]
[loaded] de.devolo.networkservice.notify.plist [Support]
Launch Daemons: ??
[loaded] com.adobe.fpsaud.plist [Support]
[loaded] com.google.keystone.daemon.plist [Support]
[loaded] com.microsoft.office.licensing.helper.plist [Support]
[loaded] com.oracle.java.Helper-Tool.plist [Support]
[loaded] com.oracle.java.JavaUpdateHelper.plist [Support]
[running] de.devolo.networkservice.plist [Support]
User Launch Agents: ??
[loaded] com.adobe.AAM.Updater-1.0.plist [Support]
[running] com.spotify.webhelper.plist [Support]
User Login Items: ??
iTunesHelper Programma (/Applications/iTunes.app/Contents/MacOS/iTunesHelper.app)
Canon IJ Network Scanner Selector EX ProgrammaHidden (/Applications/Canon Utilities/IJ Network Scanner Selector EX/Canon IJ Network Scanner Selector EX.app)
Dropbox Programma (/Applications/Dropbox.app)
Google Drive Programma (/Applications/Google Drive.app)
Internet Plug-ins: ??
AdobeAAMDetect: Version: AdobeAAMDetect 2.0.0.0 - SDK 10.7 [Support]
FlashPlayer-10.6: Version: 16.0.0.235 - SDK 10.6 [Support]
EPPEX Plugin: Version: 3.0.5.0 [Support]
AdobePDFViewerNPAPI: Version: 11.0.0 - SDK 10.6 [Support]
AdobePDFViewer: Version: 11.0.0 - SDK 10.6 [Support]
Flash Player: Version: 16.0.0.235 - SDK 10.6 [Support]
Default Browser: Version: 600 - SDK 10.10
QuickTime Plugin: Version: 7.7.3
SharePointBrowserPlugin: Version: 14.4.7 - SDK 10.6 [Support]
Silverlight: Version: 5.1.30514.0 - SDK 10.6 [Support]
JavaAppletPlugin: Version: Java 7 Update 71 Check version
3rd Party Preference Panes: ??
Flash Player [Support]
Java [Support]
Time Machine: ??
Mobile backups: OFF
Auto backup: NO - Auto backup turned off
Volumes being backed up:
Macintosh HD: Disk size: 249.77 GB Disk used: 54.61 GB
Destinations:
Time Machine [Local]
Total size: 499.76 GB
Total number of backups: 11
Oldest backup: 2013-11-01 20:34:37 +0000
Last backup: 2014-12-23 13:07:47 +0000
Size of backup disk: Adequate
Backup size 499.76 GB > (Disk used 54.61 GB X 3)
Top Processes by CPU: ??
8% mds
5% WindowServer
1% devolonetsvc
0% fontd
0% Google Drive
Top Processes by Memory: ??
206 MB Safari
103 MB com.apple.WebKit.WebContent
103 MB Mail
69 MB Google Drive
60 MB Creative Cloud
Virtual Memory Information: ??
4.47 GB Free RAM
2.27 GB Active RAM
643 MB Inactive RAM
836 MB Wired RAM
2.82 GB Page-ins
0 B Page-outs
Diagnostics Information: ??
Dec 26, 2014, 11:01:02 AM /Library/Logs/DiagnosticReports/discoveryd_2014-12-26-110102_[redacted].crash
Dec 25, 2014, 08:04:03 AM Self test - passed
Voor zo ver mij bekend zijn Devolo power line adapters. Waarom hebben die dingen een system Launch Agent en Launch Daemon nodig? Die werken toch op de standaard en0 Ethernet interface? Het is niet uitgesloten dat die agent en daemon de boel verzieken.
Ik zie ook dat de Adobe Creative Cloud op Running staat. En inderdaad als het probleem zich voor doet dan komt ook altijd die Cloud aanmeldingen manager uit de bovenste balk uitklappen. als je dan op bv. de spatiebalk drukt om het zwarte scherm weg te krijgen. En onlangs is er wel een update van die Creative Cloud manager geweest. Zou zo maar kunnen zijn dat die niet helemaal fris is. Ik zal ook die eens uitzetten en kijken of ik het probleem dan nog kan genereren. Ook van Adobe is het bekend dat zowel bij Windows als OSX die club zich aardig je systeem in worstelt. Ik stuur even een screenshotje mee wat ik dan zie in het zwarte scherm na 1 keer klikken (voorbeeld scherm MET achtergrond)